2022. május 6., péntek

Reszelt túrós

 

Nagyon szép hétvégét kívánok minden kedves olvasómnak!
......................

Nagyon régóta készülök erre a süteményre. Nagy örömömre megláttam egy fb csoportban, de valahol nekem is megvan a recept. Végül is nem nehéz, csak jól ki kell hűteni a tésztát, hogy lehessen reszelni. Én majdnem mindent kicsit diétásra készítek, de ezen túl nem jelölöm a címben. Ez talán nem is kicsit diétás, de mivel nem vagyok szakember, ezért maradok ennél. Kicsit diétás, mert a liszt felét zabpehelylisztre cseréltem, és édesítőt használok, nem cukrot, de ott van a cukor mennyisége is megadva. Úgy tapasztaltam, hogy a negyedannyi édesítőből kevesebb is elég.
Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
20 dkg zabpehelyliszt
4 dkg 1:4 édesítő vagy 15 dkg porcukor
fél csomag sütőpor
2 tojás
25 dkg margarin
1 evőkanál holland kakaópor

-töltelék:
50 dkg túró
5 dkg 1:4 édesítő vagy 20 dkg porcukor
3 tojás
1 citrom reszelt héja
2 evőkanál liszt

Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, fél órára, de jobb, ha több időre a fagyasztóba tesszük. A töltelékhez a tojásfehérjét felverjük, a többi hozzávalót összekeverjük, és a végén a habot is beledolgozzuk. A hűtött tészta felét egy kerámiaformába vagy közepes tepsibe reszeljük a nagy lyukú résszel. Ráhalmozzuk a túrótölteléket, majd újra a reszelt tésztát. Előmelegített 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük.  




Reszelt túrós meggyel fázisfotókkal



2 megjegyzés:

  1. Finomat sütöttél, a képek is nagyon szépek lettek 😋!
    A régi bölcsesség is nagyon jó!
    Nektek is szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Én is dokszor megsütöm ezt a tésztát nagyon szeretjük .Nehany helyen eltér a receptem pl a tésztába csak a tojás sárgáját irja a töltelék nekem 1kg túró es a liszt helyet 4 kanal griz van nagyon szeretjük. ALDOTT szép hete kívánok nektek!

    VálaszTörlés