2022. április 26., kedd

Ennivaló úti beszámoló. Gödöllő

 

Születésnapra, névnapra kiváló ajándék lehet egy kastély látogatás egybekötve egy jó ebéddel. Bármennyire is szeretek főzni, azért néha jól tud esni, ha csak úgy elém teszik, mint ezt a finom fokhagyma krémlevest. 

Gödöllőn jártunk a kastélyban, de előtte megebédeltünk a Kemencés étteremben. Mi szeretjük a vidékies, falusias vendéglátást, nem is csalódtunk. Hangulatos volt a hely, sok régi tárggyal. Fokhagymakrém levest kértem, nagyon finom volt. Utána kacsacombot párolt lila káposztával. 


Férjem sült tarját rendelt, de kicsit száraz volt. Sajnálatos, hogy alig találunk cukormentes desszerteket a vendéglőkben. Nem sűrűn járunk, tehát nincs rálátásunk az egész üzletágra, de itt volt vagy tízféle, de diétás egy sem. Van, ahol még azt sem tudják megoldani, hogy a limonádéba édesítőt tegyenek, vagy semmit. 

Az adagokkal meg voltam elégedve, bár akárhol járunk, mindig megállapítjuk, hogy a tápióbicskei Vadászt nem múlja felül semmi. Azért összességében meg voltunk elégedve. Kedves volt a kiszolgálás is.
Csendélet a mosdóból. Azt mondják, hogy ha a konyha higiéniájára vagyunk kíváncsiak egy étteremben, akkor nézzük meg a WC-t. Rendben.


Mutatok néhány képet a berendezésről.

A névadó kemence

A sparheldt, amin régen olyan finom bodagot lehetett sütni.

Darálók, népművészeti tárgyak.
Vajköpülő középen. A tejszínből hosszú keverési folyamat után lesz a vaj és folyékony író.

Az emeleten kiállítást rendeztek be. 

Balra varrógép, jobbra mángorló. Ezzel vasaltak régen.
Van hangulata, nem?
Néhány régi tárgy újra divatba jött. Az Ikeában hasonló széket árulnak. 

A kastély lenyűgöző volt. Gyönyörű bútorok, szép textilek között sétáltunk. Mindenképpen ajánlom, hogy egyszer nézzenek be ide. Vaku nélkül lehetett fényképezni, meg is örökítettem sok mindent. 
Ennél a tálalónál kicsit behajoltam, úgyhogy megszólalt a riasztó. Mindjárt összefutott a személyzet, én meg nem győztem bocsánatot kérni. Azt hittem, nagyobb ügyet csinálnak belőle, de nagyon kedvesek voltak. 
Ezeket akartam fényképezni. Cukor-és, tejszíntartó.



Részlet a kályhacsempéből.
Gyönyörű szobabelsők.

Itt is beültünk végül a cukrászdába, és egy-egy süteménnyel zártuk a napot. Volt diétás. Mivel a tortáról nincs kép, fogadják szeretettel ezt rólam. 
A kastély baba-barát. Még a parkban is elhelyeztek egy pelenkázót, és egy foglalkoztató füzettel lehet végigjárni az egész épületet herceg Egerváry Elemér naplója alapján. Így a gyerekek is jobban élvezik a múzeumot.
 Ezek gyerekjátékok:

Összegzésként: szép napot töltöttünk itt. Mindenkinek ajánlom.
Több úti beszámoló ezen a linken olvasható: https://korsocska.blogspot.com/p/uti-beszamolok.html

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép helyen voltatok szeretem az ilyen hangulatú berendezéseket ! Finomakat falatoztatok hogy kinek volt névnap vagy szülinap az nem derült ki írásodból de az ünnepeltnek vagy ünnepelteknek sok boldogságot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazság, hogy nem is volt semmilyen alkalom, csak nagyon régen jártunk ott.

      Törlés
  2. Szép napotok lehetett, és sok finomságot ettetek. Az étterem nagyon hangulatos, jól eshetett az ebéd.
    Egyszer mi is voltunk a Gödöllői kastélyban, de az már nagyon rég volt, talán 20 éve is, vagy még több....
    Sok mindenre nem emlékszem már, csak arra hogy szép volt 😊.

    VálaszTörlés
  3. Csodás élmény és leirás, élvezet volt olvasni. Én még nem jártam Gödöllőn, de kaptam oda egy meghívást őszre. Jó látni téged! 😀

    VálaszTörlés