2022. április 17., vasárnap

Sonkás, tojásos csiga

 

Húsvét vasárnap reggel ezt a finom kelt csigát tálaltam a családnak. Nagyon ízlett mindannyiunknak. Maradék sonka felhasználására jó lehet. Én tk lisztet is használtam hozzá, de sima liszttel, vagy sós kalácstésztával is elkészíthetjük.
Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
40 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
7 dl víz
2 dkg só
2 dkg élesztő
20-30 dkg főtt sonka vagy csülök
5 dkg vaj
3 tojás
snidling
só, bors
Elkészítés:
A kenyérreceptért katt ide. Én a tészta egyik feléből cipót gyúrtam, és együtt sütöttem ki a csigával légkeverésen. 
A csiga a következőképpen készült. A sonkát, a tojást és a snidlinget apróra vágjuk. 

A tészta felét kinyújtjuk, megkenjük a vaj felével, rászórjuk a sonka, tojás, snidling keveréket.

 Sózzuk, borsozzuk, majd feltekerjük. Éles késsel 12-14 darabra vágjuk, és egy 22-24 cm-es kerek tortaformába rendezzük, amit előtte kikentünk a sonka/csülök zsírjával.  Megkenjük a maradék vajjal, kicsit megvizezzük, és 200 fokos sütőben kisütjük. Kb 40 perc. Ha nem készítünk kenyeret is, akkor 35 dkg lisztből jön ki kb ez az adag. Recept innen. 

További szép ünneplést kívánok! 
Szeretettel ajánlom az előző bejegyzést is. 
...........
Krisztus feltámadott,
Kit halál elragadott,
Örvendezzünk, vígadjunk,
Krisztus lett a vígaszunk,
Alleluja! :/:
Ha ő fel nem támad,
Nincs többé bűnbocsánat,
De él, ezért szent nevét,
Zengjük ő dícséretét,
Alleluja!
Alleluja! Alleluja! Alleluja!
Örvendezzünk, vígadjunk,
Krisztus lett a vígaszunk,
Alleluja!

2 megjegyzés: