2020. november 17., kedd

Almás pite héjjal. Kicsit diétás

Eszembe se jutott volna héjastul megreszelni az almát, ha nem látom valakinél. Megettem már az almás pitém javát, de még mindig gondosan meghámoztam a sütés előtt. Jelentem, kár volt! Ahol a tyúkok felcsipegetik, ott van értelme, egyébként teljesen felesleges egy egyszerű almás pitébe. Szinte nem is érezni az ízét. Kicsit diétásra vettem azért, ez az új 1:4 édesítő egészen finom. A kukucs elnevezésű süteménybe is használtam ebből az apró almából, már ott sem hámoztam meg, mert alig maradt volna belőle.

Hozzávalók:

20 dkg liszt
1/2 sütőpor
1 evőkanál 1:4 édesítő
10 dkg margarin
1 tojássárgája
2 ek joghurt
csipet só
-töltelék:
1/2 kg reszelt alma, 
(kis őrölt fahéj)
édesítő
búzadara
Elkészítés:
A lisztet összekeverjük a sütőporral, majd elmorzsoljuk a margarinnal. Kis mélyedést készítünk, beleöntjük a joghurtot, a sót, kis édesítőt és a tojássárgáját. Elkeverjük, és összegyúrjuk a liszttel. Két részre osztjuk, és egy margarinozott kis tepsibe nyújtjuk. Megszórjuk búzadarával, hogy beszívja a nedvességet, majd ráhalmozzuk a reszelt almát. Ráfektetjük a másik lapot, megkenjük tejjel, és 200 fokon kisütjük. Utána megszórhatjuk darált cukorpótlóval.

Kis tészta kimaradt, abból formákat tettem a tetejére, de a fotó elmaradt. Azért látszik rajta, de nem látszik, hogy mi. :)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Ani! Köszönöm, hogy megismerhettem a blogodat és a facebook oldaladat! ❤️ Nagyon sok finom receptet találtam. Különösen tetszik eza a recept is, mert cukor helyett édesítőt használsz! Várom a további recepteket! 😊 Köszönettel: Udvariné Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika! Örülök, hogy tetszik a blogom, és hasznos recepteket találtál. kalandozz csak nyugodtan a régebbi receptek között! Követheted facebook oldalamat is.A parókia konyháján túl

      Törlés