2020. november 28., szombat

Asztali dísz kalácsból

P.Tóthné Szakács Zita adta az ötletet ehhez az asztali díszhez. A vele készült interjút a következő bejegyzésben olvashatják. (Katt a kék szövegre)

Különös karácsonyunk lesz most. Akár akarjuk, akár nem, meghittebb, csendesebb lesz az ünnep, mint az utóbbi években. Én részben örülök ennek, bár annak nem, hogy egy járvány miatt lassulunk le, hiszen templomba sem mehetünk. A harsány vásárlási láz azonban olyan mértékben foglalta el a szívünket, hogy már alig mondható kereszténynek az  ünnep. Cseri Kálmán szavaival olyan, mintha egy születésnapi ünnepségen a tortát köszöntenénk. Jelen esetben a fát, az ajándékokat, a halászlét.

"Isten emberré lett!" Ez az igazi jelentése az ünnepnek, az advent pedig eljövetelt jelent, de nem a Kisjézus születésének eljövetelét, hanem a második eljövetelt, amikor újra eljön az övéiért.
Várjuk hát az ünnepet imádkozó szívvel, olvassuk többet a Bibliánkat, énekeljünk egyházi énekeket is!
Legyen Istentől megáldott a készülődésünk!
A kalács hozzávalói:
30 dkg liszt
fél teáskanál só
3 dkg porcukor
2 dkg élesztő
1.25 dl tej
4 dkg margarin
1 tojás
Elkészítés:
Mivel géppel dagasztottam, a margarin kivételével mindent beleöntöttem a keverőtálba, és alaposan kidagasztottam. A végén két részletben adtam hozzá a puha margarint. Lefedve 40 percig kelni hagytam. Ekkor három cipót formáztam belőle, és 15 percig hagytam pihenni.  Utána hosszú hurkákat sodortam belőlük, és megfontam őket. Majd átemeltem egy margarinozott közepes tortaformába. A közepébe állítottam egy fületlen csészét. Kis cukros tejjel megkentem. Közben 170 fokra előmelegítettem a sütőt, és 35 perc alatt kisütöttem. Mivel hamarabb elkezdett barnulni, letakartam egy kis sütőpapírral. 
Nem fogom megőrizni karácsonyig. Megesszük, és jövő héten sütök egy újat. Akkor viszont nem teszem formába. 


 

4 megjegyzés: