2020. október 2., péntek

Rebarbarás morzsasüti. Diétás


Leszedtem az utolsó rebarbarákat is. Mindenféle szempontból. Egyrészt, mert itt az ősz, másrészt meg költözünk. Két év után újra. Én már eleve úgy jöttem vissza a házunkba, amit 19 évig béreltek, amíg a parókián laktunk, hogy hamar továbblépünk, mert nagyon nagy. Férjem azonban hallani sem akart a költözésről. Én viszont nem adtam fel, de nem úgy, mint a zsémbes feleség, aki addig duruzsol a férje fülébe, amíg eléri, amit akar, hanem csendes imádsággal: Uram, hol akarsz minket látni? Én lakást szerettem volna, ahol már öreg korunkra meghúzódhatunk. Nagyon tetszett volna egy régi építésű társasházi a vasútállomás közelében, de az ingatlanosok szerint nem volt benne eladó. Én azért nézegettem a hirdetéseket, és egyszer csak megláttam: 4 szobás, földszinti, a főúttól távolabbi. A képek alapján is megfelelt volna. Csendesen megjegyeztem a férjemnek. Már másnap megnéztük kívülről, sőt, találkoztunk egy volt kollégájával is, aki abban az utcán lakott, és elmondta, hogy nagyon jó környék lett. Aztán megnéztük a lakást is, nagyon tetszett mind a kettőnknek. Isten elvégezte a férjem szívében is, hogy menjünk. Csak hát a mi házunkat el kell adni, hogy meg tudjuk venni a másikat. Úgy foglalóztuk le a lakást, hogy még nem adtuk el. Hitben léptünk. A tulajék így is örültek, mert nem volt nagy érdeklődés a lakásuk iránt. Mindenki újat, teljesen készet akar venni. Nekem meg pont ez a régi tetszett, mert még téglából építették, és akkor még nem spórolták ki belőle az anyagot. Később megtudtuk, hogy a vállalkozó lánya is lakott benne. A sajátjának nyilván a legjobb anyagokból. A hatodik érdeklődő megvette a házunkat, most a csokra várunk, meg a kölcsönökre, hogy aztán, mint a dominó, kifizessük egymást. A mi eladónk is venni akar egy házat, ha kifizettük. 😊
Szóval itt nem lesz több rebarbara szüret, de azért, ahogy magunkat ismerem, valahol majdcsak kertészkedünk egy kicsit. 
Már van néhány morzsasüti a blogon, nagyon egyszerű és hálás sütemény. Ez pedig a hozzávalóknak köszönhetően teljesen cukorbeteg-kompatibilis.
Hozzávalók: 
15 dkg zabpehely
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 evőkanál eritrit
10 dkg margarin 
25 dkg rebarbara
Dia Wellness édesítő
Elkészítés:
A zabpelyhet, a tönkölylisztet és az eritritet összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint, és egy kerek piteformába szórjuk a 2/3-át. A rebarbarát megmossuk, a héját lehúzzuk, kis szeletekre vágjuk, ráhalmozzuk. Megszórjuk édesítővel. A maradék lisztes keverékkel befedjük, és 200 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt megsütjük. Ehetjük magában, vagy egy gombóc fagylalttal, de készíthetünk hozzá vaníliaöntet is.
Sütés előtt:
Sütés után:

Több morzsasüti recept:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése