2019. június 16., vasárnap

Cseresznyés morzsasüti

 Megoldódott a rejtély. A rebarbarás morzsasütinél panaszkodtam, hogy nem morzsálódott a tészta.
Nagyon finom lett, de nem felelt meg az elnevezésnek. Kedves blogger barátnőim vigasztaltak, hogy az íz a lényeg, és legalább lehetett szeletelni, de azért engem bántott a dolog, míg végül rájöttem, hogy kétszeres adag vajat használtam. Be is írtam a recept végére.

Rebarbarával
Most ügyeltem az adagolásra, kis kocka vajat vettem, és minden jól alakult. Az íze is. 
Hozzávalók:
-tészta
10 dkg finomliszt
10 dkg zabpehely
4 evőkanál nádcukor
10 dkg vaj
csipet só
-töltelék
fél kg cseresznye tisztítás után
2 evőkanál nádcukor
1 evőkanál cukrozott citromhéj
egy marék mazsola 
(lemaradt a képről)

Elkészítés:
Először a tölteléket készítjük el. A kimagozott cseresznyét kicsit szétnyomkodjuk a kezünkkel, és hozzákeverjük a mazsolát, a citromhéjat és a nádcukrot.
Majd a lisztet, a zabpelyhet, a sót, nádcukrot összekeverjük, és ujjbegyünkkel elmorzsoljuk benne a vajat. Én először késsel kis darabokra vágtam, hogy minél kevesebbet érje a kezem. 

A felét a piteforma aljára helyezzük, rá a tölteléket a levével együtt. Rá a maradék morzsát, és kb 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Kb fél óra. 
Sütés előtt
Tálalhatjuk egy kis fagylalttal is.


Recept innen.
Bibliás elmélkedés:
Nagyon szép gondolatokat találtam a kriszteso.com oldalon. Házasság sütemény: előkészületek a címe. Érdemes elolvasni:
"Nem elég a szerelem a jó házassághoz.
Nem elég beengedni Istent harmadiknak a kapcsolatba a jó házassághoz.
Nem elég elmondani egy fogadalmat a templomban a jó házassághoz.
Amikor süteményt sütünk, nagyon figyelnünk kell a hozzávalók arányára. Fontosak ezenkívül az előkészületek: a jó és friss hozzávalók beszerzése, a megfelelő edények, a sütő minősége. Aztán fontos maga az elkészítés folyamata: ha nem elég sűrű a tojáshab, ha több a liszt, könnyen elbúcsúzhatunk az élvezetes végeredménytől.  S végül fontos a tálalás is, mikor és hogyan fogyasztjuk a süteményt. Miért hisszük akkor, hogy egy olyan bonyolult dolog létrehozásához, mint a házasság, elég egyetlen hozzávaló az elején, a többi majd kialakul magától, s garantált a pozitív végkifejlet?" tovább

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése