2022. július 21., csütörtök

Cseresznye-meggy dzsem

 

Ismerjük a régi viccet? A rendőr megállítja a fuvarozót, és kéri az okmányokat: forgalmi, jogosítvány, menetlevél. Amikor átnézi, megkérdezi, hogy mit szállít. A sofőr mondja, hogy dzsemet. Erre a  rendőr kéri, hogy mutassa meg. Amikor benéz a platóra, felháborodottan mondja a sofőrnek, hogy megbüntetem magát. Miért?-kérdezi a sofőr. -Azért, mert hazudott. Azt mondta, hogy dzsemet szállít, a menetlevélre az van írva, hogy jam, az autó meg tele van lekvárral. 

Hát én is így vagyok ezzel. Mindig összekeverem, de most utánanéztem, és egy darabig emlékezni fogok arra, hogy ez jam, amit úgy kell ejteni, hogy dzsem, mert angol szó, és nem azonos a lekvárral, mert az egyneművé válik a főzésnél. Ez meg darabos maradt, és nagyon fincsi lett. A cseresznyét a sógornőméknél szedtem, de nem volt időm elkészíteni, így ment a fagyasztóba. A meggy a házunk előtt kis fáról származik, de szintén régebbről. Most elővettem őket, és dszemfix-szel összefőztem jamnek. 

Hozzávalók:
1.7 kg vegyes gyümölcs, kb fele-fele
30 g dzsemfix
2 evőkanál 1:4 édesítő vagy 8 evőkanál cukor (ízlés szerint)
teáskanál vaníliaaroma


Elkészítés:
A zselésítőt összekeverjük az édesítővel és a kimagozott gyümölcshöz adjuk. Az aromával elkeverjük, és az utasítás szerint készítjük el. Üvegekbe merjük, és 5 percre fejre állítjuk. 


1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe lett a dzsemednek, finom lehet. Nagyon jó volt a két gyümölcs házasítása 😊.

    VálaszTörlés