2021. október 26., kedd

Kekszből kekszet mogyoróval


Biztos mindenki ismeri azt az érzést, amikor hulla fáradt, mégis nekilát valamihez, mert nem tud a gondolattól elszakadni. Még a parókián termett ez a mogyoró, amiből készült ez a keksz. Igazán ráért volna még egy napot, ha már eddig kibírta (3 év). Mégis úgy éreztem tegnap, hogy nem várhatunk tovább, nehogy megavasodjon. Ha már eddig nem tette. És nem avasodott meg. Bár legalább annyit nyomott a latban a lejáratához közeledő cukormentes keksz, de még az is várhatott volna még egy napot, de nem várhatott. Este nekiláttam, és 3 nagy tepsivel kiszaggattam.

Hozzávalók:
-tészta:
40 dkg No Cukor Detki keksz darálva
25 dkg darált törökmogyoró
1 evőkanál 1:4 édesítő
(fahéj, kardamom)
25 dkg margarin
2 tojás
-csokimáz:
1 tábla csoki
2 evőkanál olaj

Elkészítés:
A száraz anyagokat összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint.  Mélyedést készítünk benne, és hozzáadjuk a tojást és annyi vizet, hogy jól gyúrható legyen. Kb 1 dl kellett. Mindig szoktam várni egy fél órát a kekszeknél, de most nem tettem. Kinyújtottam 2 mm vastagra, és korongokat szaggattam belőlük. Előmelegített, margarinozott tepsiben 200 fokon kisütöttem. Vigyázat! Hamar kész. Kb 10 perc.
Magában is nagyon finom, de leönthetjük csokimázzal és/vagy tölthetjük lekvárral. Finom őszies hangulatú lesz egy kis szilvalekvárral. 



Füle Lajos: Jobbat készített

Mikor valami nem sikerül,
s bánat szorongat érte belül,
arra gondolj, és oszlik a bú:
jobbat készített neked az Úr.

2 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki a kekszeid, nagyon finomak lehetnek, mindegyik fajta! De ha lehet, én a csokisból választanék 😃.
    Nagyon szép, hangulatosak a képeid!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Szeretem az ősz színeit.

    VálaszTörlés