2021. október 12., kedd

Alaszkai tőkehal

 

Még mindig a Világkiállítás. Ugyanis nemcsak vadászati, hanem halászati is volt. Akváriumokban mutatták be a hazai halfajokat, hüllőket. Sőt, be is lehetett lépni egy barlang-szerű építménybe, mintha a vízben lennél. 

A MA-HAL brossúrában találtam ezt a receptet. Legjobb szándékom ellenére sem tudtam ugyanúgy elkészíteni, mert a quinoa zacskójában molylepkét találtam, és tiszta háló volt az egész, pedig 2022-ig volt szavatossága. Biztos megsérült, de ezzel a ténnyel már csak otthon szembesültem. Nem baj, árpagyöngy darával helyettesítettem. Afrikai harcsa kellett volna, de azt meg nem kaptam, de nagyszerűnek bizonyult a csere. A férjem nem szereti a halat, de ez nagyon ízlett neki. Nekem  külön tetszett, hogy a többi halakkal ellentétben alig esett össze. Katalin már ajánlotta a tőkehalat, de elfeledkeztem róla. Most viszont szinte kínálta magát az üzletben. 
Hozzávalók:


4 szelet hal
20 dkg árpagyöngy dara
8 koktélparadicsom
5 dk vaj
1 mk római kömény
lime leve
1 ek olívaolaj
Elkészítés:
A halakat sózzuk, és a felforrósított vajon minden oldalukon megsütjük. A darát leöblítjük, sózzuk, majd kétszeres vízben feltesszük főni. Ha kész, ízesítjük római köménnyel, evőkanál olajjal és a lime levével. A hal visszamaradt olajában hirtelen megpirítjuk a koktélparadicsomokat. 


Ez egy kicsit nehéz vers. Többször el kellett olvasnom, amíg megértettem. Kinek mit mond?

Kovács Tibor: A szív tavában

Semmi sem tiszta önmagában.
Sarat kever a szív tavában
a legszebb szavak hala is.
Ki vízbe léptél ember testtel,
szemedben látom jónak, Mester
hálódba fogott magam is. 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett az ebédetek, így együtt a körettel! Tetszenek a halszeletek, szép vastag szeletek, ilyet még nem is láttam árulni. Amit én szoktam venni azok vékonyabb szeletek, és egy-egy darab akkora, mint egy hal egyik oldala egyben, kifilézve. A tied pedig mintha egy nagy halból szeleteket vágnának. Ezt a tőkehalat hol vetted, milyen gyártmány?
    Érdekes lehetett ez a barlang, tényleg olyan, mintha vízben állnál. Nagyon csinos vagy! 😊.

    VálaszTörlés
  2. A Tescoban vettem, és Tesco gyártmány. Nem is volt drága.

    VálaszTörlés