2021. június 30., szerda

Panírozott húsok

Volt egyszer egy sorozat "Nem kell mindig rántott hús" címmel. A sorozat vagy inkább pályázat arról szólt, hogy mennyire változatosan lehetne főzni vasárnaponként, ha nem ragaszkodnánk a megszokott ízekhez. Igaz, de én azért szeretem a rántott húst is, különösen a csirkecomb filét, ez most a kedvencünk a férjemmel. Olcsóbb is, egészségesebb is, mint a sertés. Ezek a húsok viszont Évi kedvéért csirkemellből készültek. A felső tejfölös bundát kapott, az alsónál zabpehellyel helyettesítettem a zsemlemorzsát.

Tejfölös bunda:
1 tojás
1 evőkanál tejföl
kis víz, só
Ezeket jól elkeverjük, a szeletekre vágott csirkemellet belisztezzük, és belemártjuk, majd forró olajban kisütjük. Köretnek a szokott dolgok jöhetnek. Itt héjában főtt krumplival  és frissen szedett meggyel ettük.
A lenti kép régebben készült. A bal oldali húst szezámmagba, a jobb oldalit dióba forgattam.
Mit szoktatok használni még zsemlemorzsa helyett? 



5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Igen, nagyon jól esett meggy szedés után.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, a tejfölös újdonság számomra de kipróbálom majd! Legtöbbször én zsemlemorzsába nem is forgatom !

    VálaszTörlés
  3. Kukoricadarát vagy kukoricalisztet is szoktam használni prézli helyett, de inkább csak halaknál.
    Nagyon guszta mindkét husi 😊.

    VálaszTörlés
  4. Verus, Éva, Katalin! Köszönöm szépen. A kukoricadara is jó ötlet, de a cukrosoknak csak ritkán ajánlott.

    VálaszTörlés