2021. június 11., péntek

Tormás-boros húsgolyók


Nagyon szeretem a tormát. Majonézzel vagy anélkül, sonkával vagy virslivel. 😊 Sógoromtól kaptunk most egy tövet. A parókia kertben nem szerette a helyet, otthon nem is próbálkoztunk vele, de a telken nagyon jól érzi magát. Még soha nem hallottam eddig, hogy töltikének fel lehet használni. Eddig csak szőlő-és karalábélevélbe töltöttem a káposztán kívül. Bővült a kínálat. Nem bántuk meg, bár csak kísérletnek szántam. 
Hozzávalók:
-húsgolyó
50 dkg darált sertéshús
fél reszelt vöröshagyma
1 gerezd reszelt fokhagyma
só, bors
2 evőkanál árpagyöngy dara
2 nagy tormalevél
-mártás:
2 evőkanál reszelt torma
1 dl száraz fehér bor
1 dl tejszín
1 teáskanál liszt


Elkészítés:
A darált húst összegyúrjuk a hozzávalóival, vizes kézzel gombócot formázunk belőle. Két tormalevelet kicsit megabálunk, egy-egy gombócot ráhelyezünk a visszájára, és összegöngyöljük. Kicsit sós forrásban lévő vízbe tesszük a többi gombóccal együtt, és lassú tűzön 20 percig főzzük. Közben hozzáadjuk a reszelt tormát és a bort, majd a végén a tejszínt elkeverjük a liszttel, és behabarjuk az ételt. 
Sóskaleves recept a kék linkre kattintva. Ezúttal vadsóskából, amit a telken találtam. Bordó színű a szára. Először nem is akartam felhasználni, de megnyugtattak, hogy ehető. És tényleg ugyanolyan íze van, mint a nemes sóskának. Jobbra a tormalevelek. Kevés hajtott ki még.



Tormás-boros pecsenye receptje a kék szövegre kattintva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése