2021. június 6., vasárnap

Rácponty

 

A magyar konyha, mint népünk is, befogadó. Ami vagy aki hasznos, az jöhet. Így lett magyarrá a lecsó vagy a fagylalt is. Kicsit igazítottunk a recepteken azért, hogy biztosan illeszkedjenek az ízvilágunkhoz. De nem úgy, mint az egyszeri távol-keleti szakács, aki töltött káposztát akart főzni, de nem volt savanyú káposzta, ezért helyettesítette szójacsírával. A darált húst termeszekkel, a tejfölt haltejjel. Ez persze lehet, hogy csak kitalálás, de azért nem egyszerű mindent átvenni másoktól. Ehhez a rácpontyhoz viszont minden adott volt. A hal úgy került hozzánk, hogy amikor ide költöztünk, ebbe a lakásba, helyet kerestem a komposztálandó ételmaradéknak. Nagy örömömre a szembe szomszédéknak tyúkjaik is vannak, úgyhogy a probléma napokon belül megoldódott. Sőt! Néha még tojást is kapok tőlük. A férfi szeret horgászni, és egyik ilyen beszélgetéskor elmondta, hogy már hajnalban kint volt, és fogott egy ekkkkkkora pontyot. "És ki eszi ezt meg?" -kérdeztem meggondolatlanul, mire azonnal rákérdeztek: "Szeretitek?" Mi tagadás, én igen, de rögtön láttam, hogy nem kellett volna megkérdezni, de becs szó, semmilyen hátsó szándékom nem volt. A feleség máris beszaladt és három szép szeletet emelt ki nekem a fagyasztóból. Így hát ebből lett ez a finom fogás, amit lelkiismeretfurdalás nélkül ettem meg, mivel a férjem nem volt itthon néhány napig, és nem is szereti. Még soha sem készítettem rácpontyot, több felé nézegettem recept után, míg Gasztroangyalnál állapodtam meg. Apróbb változtatások vannak, és természetesen csökkentettem a mennyiségeket. Finom is, és egyszerre elkészül a köret és a fő fogás.

Hozzávalók:
3 szelet ponty
5 szem újkrumpli
1 vöröshagyma
1 paprika
1 paradicsom
2 gerezd fokhagyma
2 kanál tejföl
őrölt piros paprika
só, bors, olaj
3 szelet füstölt szalonna 





Elkészítés:
A tálat vagy tepsit kiolajozzuk, a felkarikázott krumplit ráterítjük. Csak a régi krumplit kell előfőzni. Folytatjuk a sort a hagymával, paprikával, paradicsommal, közben sózzuk, borsozzuk a rétegeket. A tetejére kerülnek a besózott halszeletek. A tejfölt elkeverjük a reszelt fokhagymával, kis piros paprikával és rákanalazzuk. A szalonna szeletekkel a tejföl előtt vagy után is befedhetjük. 200 fokra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsütjük. Nem fedtem be, mert tapasztalatom szerint elég vizet engednek a dolgok. Így is lett. A piros paprika már nyilván magyaros hatás, de nagyon jót tett neki. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése