2020. április 27., hétfő

Polentagolyók gombával

Tulajdonképpen nem is tudom, hogy melyik itt a köret.  Meg azt sem, hogy miért nem főzök gyakrabban gombát. Talán azért, mert a rántott gomba, tejfölös gomba, gombaleves, gombakrém a kínálat. Pedig annyi mindent lehetne készíteni! Ráadásul nem is mindegyik gyerek szereti, és amikor gimisek voltak, elhatároztam, hogy csak azt főzöm, amit mindenki szeret. A gomba kimaradt, és úgy maradt. Most viszont 3:1 a gomba javára, csak Évi nem szereti. Ő evett mást.
A kukoricadarából puliszkát szoktam főzni. Polenta néven először Szlovéniában találkoztam vele, ráadásul gulyáslevesben. Ennivaló úti beszámolóban olvashatnak róla. Most egy helyre gyűjtöttem az összeset. Itt található.
Hozzávalók:
20 dkg kukoricadara
8 dl tej
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál petrezselyemzöld
csipet só
Elkészítés:
A sóval és az összevágott fokhagymával együtt felforraljuk a tejet. Folyamatos keverés mellett beleszórjuk a darát, tovább kevergetve sűrűre főzzük. Kihűtjük, majd hozzákeverjük a vágott zöldet. Vizes kézzel gombócokat formázunk belőle, és bő, forró olajban pirosra sütjük. 

A gomba recept itt található. Ebbe tettem egy kis petruskát is.


A Vidék íze 2018 tavaszi különszáma alapján készült a polenta.

2 megjegyzés:

  1. Érdekes lehet. :) Én eddig csak vízben főztem a kukoricadarát, és a megszokott túrós puliszka vagy tejes puliszka mellett, néha kis rudacskákat sütünk ki kevés sajttal megszórva.
    Tetszik ez a tejbe főtt kukoricadara, biztos finomabb. Kifogom próbálni.
    Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták a polentagolyók, finom lehetett a gombával 😃
    Mi is csak vízben szoktuk megfőzni a puluszkát, a férjem szereti köretnek, de juhtúróval, szalonnával is szoktunk csinálni. Az is nagyon finom.

    VálaszTörlés