2020. április 12., vasárnap

Kakaós tortácska. Kicsit diétás

Mi ez? Nyitott sír? - kérdezte a férjem. Én meg csodálkoztam, mert nem is ez volt a tervem. Először ki akartam próbálni, hogy tudok-e csokitojást készíteni úgy, hogy tojást folyékony csokiba mártok. Lufival is láttam már. Aztán eszembe jutott, hogy semmi szükség erre, mert a csokitojások üresek szoktak lenni. Húsvéti tojásos dekorációnak szántam, de úgy látszik, férjemnél foglalkozási ártalom, hogy most mindenben a feltámadást látja. Hát legyen nyitott sír! 
Ezt a kakaós lepény receptet használtam, kicsit diétás.
Amikor kész volt a lepény, akkor fánkszaggatóval kiszúrtam két kört, és kettévágtam őket. Diétás sárgabaracklekvárral kentem meg, és egy fél csokitojást tettem rá, meg néhány törmeléket. Benne cukrok. A díszítés persze a férjemnek tilos.
Hozzávalók:
2 egész tojás
12.,5 dkg Sorbitum édesítő
12,5 dkg cukor
60 ml olaj
1/4 liter tej
4 dkg kakaó
2 evőkanál rum
12 dkg teljes kiőrlésű liszt
12 dkg finomliszt 

1 sütőpor
Elkészítés:
A tojást a olajjal habosra keverjük, hozzáadjuk a tej felét, az édesítőt és cukrot. Jól kikeverjük, majd jöhet a kakaós liszt, a sütőpor és a maradék tej. Jól kidolgozzuk, és a  legvégén adjuk hozzá a rumot.
Egy kis tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a masszát, és 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. 10 perc múlva mérsékeljük a hőfokot, és tűpróbáig sütjük.



A természetből vett példák alapján próbálták a film alkotói a feltámadás csodáját elmagyarázni. A Zákeus Média Centrum videója.


4 megjegyzés:

  1. Áldott, egészségben gazdag ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes és kreatív voltál, nagyon jó ötlet volt ez a csokitojás :-) A tortácska is nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. A kis fekete ruha új kiegészítőkkel.:)

    VálaszTörlés