2020. április 24., péntek

Citromtorta tejfölös piskótával

Anyu a citromroládjába 6 vajat tett. Igaz, hogy ahhoz nagy tepsiben sütötte a piskótát, és finom tojásos krémet főzött hozzá. Utánozhatatlan volt! Igaz, hogy nem is akartam ennyire töményre. Egyszer készítettem csak, de nem tettem közzé, mert nem akartam borzolni a kedélyeket. Most megtaláltam a képek között, talán mégis megmutatom egyszer (frissítés: több olvasó kérésére a recept alatt látható). Ez a torta tulajdonképpen a piskóta miatt készült. Már régóta foglalkoztatott a gondolat, mert mindig sok tejföl lesz a házi tejből. Le szoktam szedni a tejszínt, és megaltatom. Bővebben: Tejtermékek házilag.
A piskótában ugyanis tejföl van, nem is kevés. Vonzott a feladat szépsége. :)
Hozzávalók:
-piskóta:
3 egész tojás
20 dkg porcukor
3 dl tejföl
30 dkg liszt
1 sütőpor
citromhéj
Elkészítés:
Az egész tojásokat a cukorral jó habosra keverjük, hozzáadjuk kanalanként a tejfölt, azzal tovább keverjük, végül a sütőporral elkevert lisztet apránként hozzászitáljuk, és még jó 5 percig keverjük. Margarinozott, lisztezett közepes tepsibe öntjük, 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.  

 Kiborítjuk, és lehűtjük. Én úgy szoktam, hogy az tányéralátétre borítom ki a piskótát. Ahogy lecsapódik a gőz, tolom arrébb. Nem szeretem rácson hűteni, mert mély nyomot hagy a tésztán.
 -krém:
2 tejszínízű pudingpor
7 dl tej
10 dkg vaj
6 kanál cukor
1 citrom héja és leve
 Elkészítés:
A porból a leírásnak megfelelően 7 dl tejjel pudingot készítünk. Kicsit hűtjük, majd jól elkeverjük benne a vajat és a citromhéjat. Mokkáskanalanként beledolgozzuk a citromlét is. A piskótát ketté vágjuk, és megtöltjük a krémmel. 

...............
Ez a torta anyu receptje alapján készült. Anyu roládot készített, de én a  tekercset felvágtam, és kitöltöttem vele egy tálat. 
Így készült:

............

Ilyen koronavírusos időben bátorítást kaphatunk néhány szép Füle Lajos versből:
Csak Ő segíthet (Isten)
Csak Ő segíthet, ha jön a vihar,
s mindenki fél, és minden megremeg.
A tanítványok szavára sehol
nem csendesülnek le a tengerek.
Értékrend
Nem múló értékrend kötöz,
ezért káoszban is vigasz,
hogy bár a világ változik
de JÉZUS KRISZTUS ugyanaz.
A holnap
A holnap félelmes titok,
de hittel bátran rányitok,
s az ajtón túl, ím, JÉZUS áll!
Így többé nem kell félni már.

6 megjegyzés:

  1. Imádom a citromos sütiket, ez isteni lehet!

    VálaszTörlés
  2. Ha jól értem a piskótát kettévágod, majd megkened a krémmel, rá a másik lap, a tetejére szintén krém..és ezt vágtad kockákra. Bocsi, hogy értetlenkedem, de a képek egy picit összezavartak!🙂

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik ez a tejfölös piskóta, egyszer lehet hogy kipróbálom majd, így citromos krémmel.
    Bocsi, én sem nagyon értem, hogy milyen tekercset vágtál fel 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csodálom. Kiegészítettem, remélem, így érthető.

      Törlés
    2. Köszi Ani a kiegészítést, most már értem :-)

      Törlés