2019. augusztus 28., szerda

Cukkini tekercs

A cukkini kedvelők széles táborához tartozom. Még csak süteménybe nem használtam, de már tervezem. A tócsni mintájára állítottam össze ezt a receptet, de arányaiban kevesebb benne a krumpli és a tojás. 
Hozzávalók:
1 kg cukkini
2  krumpli
hagyma
só, bors, petrezselyem zöld
2 tojás
2 evőkanál liszt
(sajt)
olaj
Elkészítés:
A zöldségeket lereszeltem, a petrezselymet összevágtam, és összekevertem az egészet. Egy gáztepsit megkentem olajjal, és belesímítottam a masszát. 


200 fokra előmelegített sütőben sütöttem szép ropogósra. Megszórhatjuk sajttal is feltekerés előtt. Ketchuppal díszítettem.

Bibliás elmélkedés:
A Bibliát eredetileg tekercsekre írták, és korsókban őrizték. A teljes Biblia szövege több évezredes történelmet ír le. A zsidó Szentírás, a héber Biblia sok szempontból egyedülálló könyv a világon. Térben és időben egymástól távol keletkeztek, mégis egységesen maradtak fenn több ezer éven keresztül. Mózes, az első  és Malakiás, az utolsó író-próféta között körülbelül 1200 év telt el. A 20. század elejéig úgy tudtuk, hogy csak másolatok léteznek, az eredeti szövegek nem maradtak fenn. Például Krisztus után 9-10 századi másolatok voltak a legrégebbiek. 1947-ben azonban egy beduin pásztor különleges tekercseket talált viasszal lezárt korsókban a Judeai-hegység egyik barlangjában. Ezeket ma Holt-tengeri vagy Qumrani tekercseknek hívják, és Krisztus előtt 1-2. században másolták őket.  Bibliai könyveket, a másolatokat készítő esszénus vallási csoport írásait és néhány más szöveget tartalmaznak. A bibliai könyvek szövegei gyakorlatilag teljesen azonosak a ma ismert szövegekkel.  Ésaiás könyvének 66 fejezetét is megtalálták 7 m hosszú papiruszra írva. Ebből is látszik,  hogy Isten milyen különös gonddal vigyázott arra, hogy leírt Szava fennmaradjon. Ma egy különös épületben őrzik a tekercseket, melyet a Könyv Szentélyének hívnak. A kupolát az Ésaiás tekercset tartalmazó korsót lezáró tetőről mintázták.





"Ezért 
egészen bizonyosnak tartjuk a prófétai beszédet
amelyre jól teszitek, ha mint sötét helyen világító lámpásra figyeltek, amíg felragyog a nap, és felkel a hajnalcsillag szívetekben. Mindenekelőtt tudnotok kell, hogy az Írás egyetlen próféciája sem ered önkényes magyarázatból, mert sohasem ember akaratából származott a prófécia, hanem 
a Szenlélektől indíttatva szólaltak meg az Istentől küldött emberek.
(Péter 2. levele 1. rész 19-21. vers)

2 megjegyzés: