2024. február 27., kedd

Fokhagymás busaszeletek

 

Fokhagymás, de legalább annyira kapros is. A busa nagyon jellegtelen ízű, nem árt kicsit feldobni a fűszerekkel. "Holnap halnap."Az idősebb nemzedék még biztos emlékszik erre a reklámra, amellyel a halgazdaságok igyekeztek vevőket csalogatni. Ma is időszerű lenne a felhívás, mert nem eszünk elég halat. Én is elhatároztam, hogy minden héten legalább egyszer készítek valamilyen halas fogást, aztán hamar elhalt a lelkesedésem. Ennek oka az ára, de az is, hogy nem is lehet kapni frissen, bár mi nagyon szerettük a tesco-s alaszkai tőkehalat is, de már nem kapok sehol. 

Busát még talán soha nem készítettem, úgyhogy itt-ott nézelődtem, hogyan is kell, de semmi különöset nem találtam, így ötvöztem több receptet hozzáadva a saját elképzelésemet.

Hozzávalók:


busaszeletek

2-3 gerezd fokhagyma reszelve
szárított kapor

-
magok
olaj

Elkészítés: A halszeleteket néhány órára befűszerezzük sütés előtt. Kevés olajjal kikent serpenyőbe tesszük, és óvatosan átforgatva megsütjük. A végén még adunk hozzá egy gerezd fokhagymát felszeletelve és egy evőkanál vegyes magot: szezám-tök-napraforgó.

A férjem szerint olyan, mint a ponty. Szerintem a szálkák vastagabbak, és kicsit mintha tömörebb lenne a húsa, de nagyon finom volt. Kölest és párolt kukoricát kínáltam hozzá. 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett ! Sok ember köztük én is ennék többször halat ha olcsóbb lenne az ára !

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett, guszta ahogy tálaltad! A busát mi is szeretjük, régebben sokszor vettem filét, de mostanában olyan nagyok és zsírosak a szeletek, hogy leszoktam róla. Én csak sóztam, borsoztam, és paprikás kukoricalisztbe forgatva sütöttem jó ropogósra, kevés olajban, serpenyőben.
    Mostanában hekket, afrikai harcsát, keszeget és kárászt szoktunk enni. Az afrikai harcsa sajtos bundában is nagyon finom.
    Ahogy írod, én is mindig megfogadom, hogy sűrűbben kéne halat enni, de hát nagyon felment az ára.
    Idén többször ettünk halat, készülök majd feltenni a keszeget, amit háromféle képen is elkészítettem, és az egyikhez a salátába pitypang levele is került😋

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kukoricaliszt. Azt hiszem, már láttam nálad így elkészítve. Talán legközelebb megpróbálom, bár nem nagyon szeretek olajban sütni. Csak a végeredményt szeretem.

      Törlés
  3. Nagyon guszta, és finom lehetett ezzel a fűszerezéssel. Egészben sütöttem már busát, fűszerezve finom volt az is. Nagyon drága a hal, így ritkán veszek, pedig szeretjük. Karácsony előtt mindig 4-5 Sziki pontyot veszek, így a fagyasztóba is bőven kerül, azt osztogatom be év elején. A húsa finomabb mint másfajta pontyoknak, szeretjük még az afrikai harcsát, és a lazacot, de azok is nagyon drágák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is hallottam még a sziki pontyról. Kár, hogy drága a hal.

      Törlés