2024. február 15., csütörtök

Tavaszi saláta gyermekláncfűvel

 

A szomszédunkban egy szép park található. Óriási fákkal, kedves kis padokkal. A fáknak azonban óriási mennyiségű levele is van. Gyakran áthordja őket a szél, mert nem takarították el rendesen az ősszel. Mi meg söprögetjük. Még annyi hasznunk sincs belőle, mint a szomszéd ház előtti fának, mert az legalább árnyékot adott. Sajnáltam is, hogy ki kellett vágatni, de már kezdett ketté repedni a törzse. Levélgyűjtés közben nagy örömömre gyermekláncfű hajtásokra bukkantam.
 A wikipédia vagy 50 más elnevezését hozza, mi errefelé pitypangként is ismerjük. Furcsa, de én sokáig úgy tudtam, hogy csak virágzás előtt szabad enni a leveleit, mert később mérgezőek, de újabban más információkat találok. Összeszedtem a hűtőben lévő zöld és nem zöld tavaszi (és nemcsak tavaszi) zöldséget, és elkészítettem belőle ezt a finom salátát, melyet sült csirkéhez ettünk. 
Van benne egy fél jégsaláta, egy cikk lila káposzta, egy fél sörretek, néhány sárgarépa csík, zsenge pitypanglevelek, és dísznek egy árvácska. Picit sóztam, fehér borsot szórtam rá. Joghurttal leöntve nagyon finom volt, bár éppen a pitypanglevél nem ízlett annyira. 
Frissítés: tavaly már használtam gyermekláncfüvet, csak elfelejtettem: https://korsocska.blogspot.com/2024/02/zold-leves.html

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom salátát dobtál össze! Nálunk a ház előtt is van egy kis park, ahol szokott lenni gyermekláncfű is, és ameddig nem vágják a füvet, szépen szoktak virítani. De én még nem láttam, hogy kihajtott volna, igaz nem is figyeltem. Na majd holnap...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha találsz, mit csinálsz belőle?

      Törlés
    2. Megnéztem közelebbről, tényleg vannak már szép levelek, kihajtott már nálunk is, eddig nem is figyeltem. Nem tudom mit lehet belőle csinálni, gondolom csak salátába jó, idáig nem gondoltam rá, mint élelmiszerre. Bár ebből nem szednék, mert közel mellette forgalmas nagy út van, talán egyszer majd erdőből hozok.

      Törlés
    3. Közzé tettem egy receptet most, amiben már használtam tavaly gyermekláncfüvet, csak elfelejtettem. Talán tudod használni: https://korsocska.blogspot.com/2024/02/zold-leves.html

      Törlés
  2. Nagyon mutatós és finom lehetett a húshoz, Mi is pitypangnak hívjuk anyukám régen a virágjának a szárát szedte és megette mert azt hallotta hogy jó a cukrosoknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is hallottam azt, hogy cukorra jó a szára. Mennyi mindent tudtak a régi öregek!

      Törlés