2023. október 10., kedd

Sóskaleves almával, barackkal

 

Ez sem a megszokott sóskaíz, de már van egy narancsos sóskaleves a blogon, úgyhogy talán mégsem olyan különös. Bár egyeseknek a sóskaleves is furcsa, sőt, összekeverik a spenóttal a színe miatt. Én ezt is, azt is szeretem, és ízlett mindegyik fajta leves. 

Mivel kevés erdei sóskát találtam, ezért adtam még hozzá ezt, azt, hogy elég legyen ebédre. Elég is volt, és finom is.

Hozzávalók:


10 dkg sóska
8 dkg sárgarépa
30 dkg alma
10 dkg őszibarack
1 evőkanál tejföl
1 csapott evőkanál liszt
csipet só
olaj

Elkészítés:
Egy kis olajon elkezdjük párolni a sóskát és a finomra reszelt répát. Az alma egy részét kockára vágjuk, és szintén hozzáadjuk azzal a szándékkal, hogy majd pirul egy kicsit, ezért nem kell majd édesítő a levesbe. Így is lett. Aztán következik a kockára vágott barack és a többi alma reszelve.




Csipet sóval ízesítjük, és kis idő múlva felöntjük 5-6 dl vízzel.

A tejfölbe keverjük a lisztet, és behabarjuk vele a levest. Pürésítjük. Levesbetétként kekszet kínálunk. Ez itt zabkeksz a képen. 

2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, minden összetevőjét szeretem! A sóskát eddig csak mártásnak készítettem de levesnek is jó lehet a kiegészítő gyümölcsökkel különösen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt, de sosem jutott volna az eszembe, ha nem látom a narancsosat a Vidék Ízében. Az almás már saját változat.

      Törlés