2023. október 20., péntek

Joghurtos fánk

 

Nem is tudom, hogy miért nem sütök gyakrabban fánkot? A kedves olvasók hogy vannak vele? Olyan hamar elkészül, és finom uzsonna vagy egy tartalmas leves után második fogás. Most foghúzott 😊 lányomnak szereztem örömet vele, amikor már ehetett tejeset. Régen sem javasolták a tejtermékeket foghúzás után? Nekem csak műtétjeim voltak fogágybetegség miatt, de nem emlékszem erre. 
Ma reggel korán keltem, hogy meglepjem vele. Sikerült is, de felvágottat reggelizett, a fánk csak ráadás volt.

Hozzávalók:
10 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál édesítő 1:4
20 ml rum
maréknyi mazsola
1 teáskanál vaníliaaroma
1 teáskanál citromlé
1 tojás
1,5 dl joghurt
Elkészítés:


A mazsolát még nyáron, a lelkészi csendeshéten kaptam egy kolléganőtől egy kis üvegben. Nagyon meglepődtem a kedvességén, mert nekem áztatta be rumba, hátha tudom használni a blogban. Betettem a szekrénybe, és jól elfeledkeztem róla. Amikor takarítottam, akkor rácsodálkoztam, de aztán nem lett belőle semmi. Most éppen jól jött. Tulajdonképpen a horvát fritulét sütöttem meg tk liszttel.
A száraz anyagokat összekeverjük egy habverővel, beleütjük a tojást és a többi folyékony összetevőt, és jól elkeverjük. Olajat forrósítunk, és olajba mártott teáskanállal adagoljuk bele a tésztát. Amikor szép már barnák lettek, akkor szűrőkanállal szalvétára szedjük őket. Mi csak így ettük, de lekvárral is finom lehet.

6 megjegyzés:

  1. Finomat sütöttél a gyógyuló lányodnak, guszta kis fánkok lettek 😋. Hogy foghúzás után nem szabad tejes ételt enni, nekem is új.
    A fánkot mi is nagyon szeretjük, de nálunk is ritkán kerül az asztalra, akkor is inkább az őszi, téli napokon. Talán csak az tart vissza a sütéstől, hogy sok olaj kell hozzá, és aztán ha sokat eszünk belőle, még hizlal is 😊. Pedig milyen finomak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az olaj nekem is probléma, de nincs túl gyakran. Bár ma is sütöttem, most meg Noéminek, hamarosan hozom.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett! Nálam a fánk nem évszak függő bármikor egy kis adagot elkészítek és lekvárral egy leves után bőséges ebéd. A fogászati kezelés után tejtermék egy ideig valóban nem ajánlott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva, valóban finom volt, pedig diétás, de egy kis odafigyeléssel nem kell lemondani a jó ízekről.

      Törlés
  3. Jó, hogy meglepted vele! És igen, a tejes dolgok tilalmát én is így tudtam :-)

    VálaszTörlés
  4. A baktériumok szaporodását segíti a tejtermék fogyasztása a sebben- amit kimosni nem nagyon lehet.

    VálaszTörlés