2022. március 13., vasárnap

Ibolyacukor

 

Úgy emlékeztem, hogy már van ibolyacukor a blogon, de tévedtem. Még kép sincs sehol, pedig ezt is szoktam készíteni, nemcsak cukrozott ibolyát.  Sütikbe, krémpohárba, fröccsbe lehet tenni. Igen, fröccsbe, van is ilyen receptem, ha rákattintanak a kék szövegre, megjelenik. Fröccskoktél hölgyeknek. 

Az ibolyacukor nagyon egyszerű, ha nem akarunk egy kilót készíteni, és mivel védett, nem szedhetünk erdőben. Vagy a kertünkben lévő szűkös készletekre kell hagyatkoznunk, vagy kérni még egy kicsit a szomszédból, vagy venni a piacon, ami lehet, hogy megint csak nem legális. Kicsit érthetetlen a számomra, hogy miért védett egy növény, amiből jócskán van a kertekben, de nem kell mindent megértenünk. 

Levendulás és mentás cukor van a blogon, de meghatározatlan arányú cukor-virágszirom keverékkel, így egy kicsit nézelődtem a neten is, de nem lettem  okosabb. 2-től 5 arányban keverték, így én megfeleztem, és 3 evőkanál cukrot adtam az egy evőkanál ibolyához. Nem nagy mennyiség, de ennyit sikerült összeszednem. Hol vagyunk már a parókia virágtengeréhez és színkavalkádjához képest!? De hát aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli.


Először letépkedtem a szirmokat, mert nem akartam a zöld részt is felhasználni.
Utána egy kis üvegben rétegeztem a cukorral. Javasolták azt is, hogy daráljuk le, de nem tettem. Nagyon szép volt a rózsalekvárnál, de ezt a kis ibolyamennyiséget nem volt érdemes. Talán egy kalácsba elég lesz. Néha majd meg kell rázogatni. Húsvétig biztos nem lesz semmi baja. Idővel halványodni szokott a színe. Le Sucre a la Violette franciául.
Túrmezei Erzsébet: Március
Félénken jön óvatosan,
ahová lép, ott még hó van.
Hideg napok hajnalán
fagyos földön lába fázik,
szitáló ködben megázik
az aranyhajú lány.

Lépte nyomán mégis - látod:
kinyílnak a hóvirágok!
És rügy fakad szerteszét!
Megható, hű konoksággal
kikönyörgött napsugárral
hívja őt a Nyitnikék!

Ott egy ösvény: jól figyeld meg!
Arra már fut, mint a gyermek,
te is a nyomába jutsz!
Barkét visz, nézd: egész öllel!
Szövetségre lép a földdel...

Isten hozott Március!

6 megjegyzés:

  1. Szép ibolyákat szedtél, finom zamatos lehet tőle a cukor!

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok, milyen lesz vele a kalács.

    VálaszTörlés
  3. Még ibolyát sem láttam az idén és már Te cukorba is tettél belőle? Biztos finom lesz a kalácsba!

    VálaszTörlés
  4. Pedig nyílik már, de amint látod, nincs sok. Én is remélem, hogy érződik majd.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon látványos, valamikor én is kísérleteztem vele.

    VálaszTörlés
  6. Kösz, Zsuzsa. Mire használtad?

    VálaszTörlés