2022. március 22., kedd

Boci szelet. Kicsit diétás

 


Tegnap kinn voltunk a telken. Sógornőmék segítettek metszeni, én meg egész nap a gallyakat hordtam. Ragyogó idő volt, biztos jót tett a friss levegő. Nem kellett elringatni este!
Ma pihenőnapot terveztem, de a búvár túrós gondolata nem hagyott nyugodni.Volt egy fél kg túróm, csak rakosgattam, míg eszembe nem jutott a búvár túrós vagy boci szelet. Még nem készítettem, de nem is ettem. A neten kutakodva sok receptet találtam, itt láttam egy diétásat, de aztán más arányokkal a magam feje szerint alkottam meg. Nagyon finom lett, egyáltalán nem érződik rajta a teljes kiőrlésű liszt, érdemes megpróbálni bárkinek, nemcsak cukrosoknak.
Hozzávalók:
-tészta:
10 dkg finomliszt
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 tojás
1 tojássárgája
1 dl olaj
4 evőkanál tejföl
1,5 evőkanál 1:4 édesítő
1 evőkanál kakaó
1 evőkanál rum
-túrókrém:
0,5 kg túró
1 evőkanál 1:4 édesítő
1 tojásfehérje
1 teáskanál vaníliaaroma
(reszelt citromhéj)

Elkészítés:
A szárazat a szárazzal, a folyékonyat a folyékonnyal összekeverjük, majd elegyítjük, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. A krémtúró hozzávalóit is mixeljük, majd evőkanállal kis halmokat rakunk a tészta tetejére. Mivel kerámia tálat használtam, 250 fokra melegítettem elő a sütőt, és miután beraktam, 15 perc múlva mérsékeltem a hőfokot 200-ra. Fém tepsiben kisebb hőfok is elég. 35 perc alatt lett kész. Egyébként nem is kicsit diétás, mert csak a lisztet kell számolni, de ezzel mindig óvatos vagyok, hiszen nem vagyok szakember.  

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, finom lehetett! Gondolom nagyon jól esett az előző napi munka után 😊.

    VálaszTörlés
  2. Drága Katalin! Köszönöm, hogy hűségesen látogatod az oldalt. Igen, nagyon jól esett.

    VálaszTörlés
  3. Ez egy remek recept, finom jutalom a kertészkedés után. 😉

    VálaszTörlés