2022. március 2., szerda

Tönköly csiga

 

Nagyon finom uzsonna készült a múlt héten, és hamar el is fogyott. Nagyon szeretek kelt tésztát sütni, a tönköly liszt meg különösen a kedvencem, bár nincs sok receptem vele. Itt olívabogyóval töltöttem. Érdekes, hogy nem rajongok érte, de ebben a csigában nagyon jól esett. Ki hogy van vele?
Hozzávalók:
30 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
20 dkg finom liszt
fél dl olívaolaj
1.5 dkg élesztő
egy dkg só
csipet cukor
fél mokkáskanál őrölt kömény
3,5 dl víz
-töltelék:
olívabogyók
-tetejére:
vaj, színes borskeverék, zöldfűszer stb
Elkészítés:
Az élesztőt egy kis vízzel és cukorral felfuttatjuk. A száraz anyagokat összekeverjük, hozzáöntünk mindent és jól kidagasztjuk. Kétszeresére kelesztjük, majd cipóvá gyúrjuk.
A cipót kinyújtjuk 1-2 cm vastagra, és ráhelyezzük az olívabogyót.

 Feltekerjük, és csiga alakban zárjuk. Megkenjük vajjal. Megszórhatjuk borssal, zöldfűszerekkel. Kelni hagyjuk még fél órát, meghintjük vízzel, majd előmelegített 200 fokos sütőben kisütjük.
Sütés után is szórhatunk rá zöldeket, én zellerzöldet használtam. Alaprecept innen. Változatásokkal.




IMÁDSÁG AZ OROSZ-UKRÁN KONFLIKTUS IDEJÉN

... Uram add, hogy ne legyen háború, és legyen béke! Adj bölcsességet a birodalmak vezetőinek, és add, hogy megtéréshez vezessen ez sok embert, mert csak az Úr ad erős védelmet. Ne keményítsd meg a kis és nagyobb népek szívét, hanem épp ellenkezőleg. Értsék meg hogy csak benned bízhatnak, emberi ígéretekben nem lehet! Ámen.

A metodista egyház honlapjáról: https://metodista.hu/2022/02/22/imadsag-az-orosz-ukran-konfliktus-idejen/

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, és ahogy nézem finom is lehetett. Tönkölylisztet még nem használtam, jó lenne egyszer kipróbálni...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép és finom lehetett ! Tönkölylisztet még én sem használtam eddig csupán sima , rétes és teljes kiőrlésűt szoktam.

    VálaszTörlés
  3. Igen, finom volt, köszi. Éva, Katalin! Próbáljátok ki! Én szeretem a tészta tapintását is, amikor dolgozom vele. Inkább kenyeret sütöttem eddig vele.

    VálaszTörlés
  4. A férjem imádná az olivával... de most nem kap, mert a böjtben lemondtam a pékáru fogyasztásról és nem kísértem magamat. ;-)

    VálaszTörlés