2021. május 24., hétfő

Bodzás eperlekvár

 

Éppen azon gondolkodtam, hogy mit lehetne készíteni még bodzából.  Nagyon szeretem az ízét, illatát, és sajnálom, hogy csak rövid ideig nyílik. A szárított virág pedig nem olyan, mint a friss. Aztán  szembejött velem a bodzás eperlekvár Valikánál. Már hallottam róla eddig is, de még nem próbáltam. Én dzsemfixet használtam. Tudom, hogy tartósító meg minden, de olyan kevés kész, tartósítós dolgot veszünk, ezzel meg annyira hamar elkészül a lekvár, hogy nem bántam.
Az első főzés csak próba volt, de lesz további is, mert nagyon ízlett a családnak.

Hozzávalók:
1 kg tisztított eper
25 dkg cukor
1 csomag 3:1 dzsemfix
6-8 tányér bodzavirág

Elkészítés:

A bodzaszirmokat lecsipkedjük a szárról. Én ugyan ollót használtam már az orgonánál is. Nem olyan romantikus, de hatékony és gyors. Az epret megmossuk, mixerrel kicsit pépesítjük, ahogy szeretjük, belekeverjük a szirmokat, majd a dzsemfix utasítása szerint járunk el. A lezárt üvegeket 5 percre fejre fordítjuk, és már mehet is a kamrapolcra. Hagytam egy kis tányérral a gyerekeknek. ha tartósító nélkül tesszük el, akkor kicsit hagyjuk állni a cukorral, a levét öntsük le szörpnek, és ugyanígy keverjük össze a virággal, és főzzük fel. Ebben az esetben dunsztolni is kell.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a lekvárod, az íze pedig fantasztikus lehet a bodzavirággal!

    VálaszTörlés
  2. Igen, Katalin, köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet kellemes ízt adhat neki a bodza. Még régebben bodza szörpöt készítettem nagyon finom volt az is! Akkor még aktívabban mászkáltunk olyan helyre ahol tiszta /nem útmentéről/ bodzát tudtunk szedni:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is ez a legnagyobb gondom, hogy hol szedjek tiszta bodzavirágot. A parókián volt a kertben,.

    VálaszTörlés