2019. július 23., kedd

Sárgabarackos gombóc

 Hozzávalók:
50 dkg főtt krumpli

fél evőkanál vaj
csipet só
15 dkg liszt
sárgabarack
fahéjas cukor
olaj
zsemlemorzsa
Elkészítés:
Szilvával az igazi!-vallják sokan Nem vitatkozom, de hozzáteszem: Vagy sárgabarackkal. Nem tudom, mivel szokták még tölteni, és ritkán készítek. Valójában öreg krumpliból kellene, mert az új nagyon vizes, de ilyenkor már a tavalyi krumpli nagyo  szottyos, igazából csak gluténmentes kovászos uborkához való. Legalább is a tapasztalatom szerint. 
Nagyon szeretem a sárgabarackot, hamarosan hozok egy sütireceptet is. Lekvár is készült már néhány üveggel.
A vegyes gyümölcslevest is úgy szeretjük, ha van benne néhány darab. 
A gombóc pedig így készült:
Volt maradék főtt krumplim, felforrósítottam, mert csak úgy lehet jól áttörni a krumplinyomóval. Megvártam, amíg kihűl, és hozzáadtam a lisztet és a vajat. Zsírral kellene, de elfogyott a zsírsütésből, és nem pótoltam még.  Jól összegyúrjuk, deszkán kinyújtjuk, 8 darabba vágjuk, mindegyikre elhelyezünk egy barackot, meegszórjuk fahéjas cukorral, és vizes kézzel gombócot formázunk belőle. Forró vízben addig főzzük, amíg feljön a víz felszínére. Olajban pirított zsemlemorzsába forgatjuk.




A receptet itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése