2019. július 9., kedd

Levendulás cukor

 Még éppen elcsíptem a levendula virágzás végét. Juci lányom szeretett volna levendulás cukrot készíteni a Vidék íze magazinból, de aztán itt felejtette a virágot. Pótoltam, majd megkapja alkalomadtán.
Nem nagy dolog, csak cukorral kell rétegezni a megszárított virágokat. Sokáig eláll. Kávéba, teába, süteménybe lehet felhasználni. Anna lányom például nagyon szereti a levendulás mézet. Biztos ez is ízlene neki.

Bibliás elmélkedés:
Felgyorsult a világunk. Már a beszéd is pörgősebb, nemcsak az életvitel. Mindig sietünk, sosincs időnk semmire, egymásba csúsznak a feladatok. Lemaradunk, elfelejtjük, ettől aztán idegesek leszünk, nem tudunk aludni, csak forgolódunk éjszaka. Fáradtan ébredünk, egy kis hiányosság már felidegesít. A stressz felhalmozódik a szervezetünkben, és magas vérnyomást, szívproblémákat, izületi panaszokat okoz.

Van-e kiút? 
Hogy lehetne megállni? Kiszállni a mókuskerékből?
Különböző módszerekkel próbálkozunk, ebben a teák is nagy segítség. A levendula nyugtató, stresszoldó hatású. Egy séta vagy egy jó beszélgetés, egy forró tea, vagy éppen egy szelet csoki, süti hasznos segítség megnyugodni.
Van azonban más lehetőség is!
Mielőtt megtértünk, és Istennek adtuk az életünket, vasárnap mostam, mert akkor volt egyben sok időm, hiszen még dolgoztam hét közben. Aztán elkezdtem templomba járni, és megértettem, hogy Isten a hetedik napot ajándékba adta, hogy "megnyugodjak". Elkezdtem átszervezni a hetemet. Már szombaton előkészültem a főzéssel, a mosás is elkészült másik nap. Csodálkozva láttam, hogy nem is hiányzik a házimunkából a vasárnap, viszont megnyugszom. 
Ha reggelente imádságban elé viszem a napomat, akkor könnyebbnek tűnik, szervezettebbnek. Isten segít fontossági sorrendeket tartani.
Az imádságban is jól oldódik a feszültség, Isten jelenlétébe kerülünk így. 
Fontos, hogy gyakran tekintsük át az életünket és adjunk hálát. Lehet, hogy elsőre nem örülünk bizonyos történéseknek, de Isten jobban tudja, mi jó nekünk, és még a rossznak tűnő dolgokat is a javunkra tudja fordítani.
Ne hagyjuk, hogy a keserűség felnőjön a szívünkben, hanem bocsássunk meg és kérjünk bocsánatot.
Végül egy szép ének, melynek nagy betűs szavait olvassuk össze. Egy bátorító mondat jön ki belőle. 

 HAGYJAD az Úr Istenre Te minden utadat
HAGYJAD az Úr Istenre Te minden utadat, Ha bánt szíved keserve, Ő néked nyugtot ad. Ki az eget hordozza, Oszlat felhőt, szelet, Napját rád is felhozza, Atyád ő, áld, szeret.
AZ ÚRRA bízzad dolgod: Könnyebbül a teher; :/: Ezer baj közt is boldog, Aki nem csügged el. Minek a gond, a bánat? Mit gyötröd lelkedet? Az Istent kérjed, várjad, S megnyered ügyedet.
A TE irgalmasságod Van rajtam, Istenem, :/: Te jól tudod, jól látod, Hogy mi használ nekem. Sorsomat úgy intézed, Amint te akarod; Bölcs a te végzésed, Ha áld, ha sújt karod.
UTAD van számtalan sok, Uram, és eszközöd; :/: Reánk is szent áldásod Bőséggel öntözöd. Művednek akadálya, Szünetje nincs soha; Úgy téssz, amint kívánja Gyermekeid java.
BíZZáL, bánatos lélek! Mit bánt a bú, a gond? :/: Él még, ki annyi vészek Torkából már kivont. Bajaidból kiment ő, Szűnnek keserveid; Rád még a jó Teremtő Víg napot is derít.
ŐBENNE vesd halálig Jó reménységedet: :/: Ő biztos révbe szállít A bajból tégedet. Bár késik a segítség És nem találsz vigaszt: Eloszlik gond és kétség Előbb, mint véled azt.
Ő MEGCSELEKSZI végre Velünk azt, ami jó; :/: Ösvényünk erőssége Te vagy, Mindenható! Bár nehéz földi pályánk, Könny lepi és tövis, De örök pálma vár ránk: Utunk a mennybe visz.
/Református énekesköny 265. dicséret/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése