2019. július 17., szerda

Hangyák és kakasok


A mentaszörppel kezdődött. Véletlenül a kancsó elöl maradt egy kis szörppel az alján. Reggelre tele lett hangyatetemekkel, és körülötte is csak úgy rajzottak. A kancsót kimostam, a hangyákat eltávolítottam, asztalt letöröltem stb. Sajnos hiába. Újabb és újabb egyedek jöttek, lázasan keresve a szörpös üveget. Behatoltak a kamrába is, és meg is találták a bodza-és a mentaszörpöt. A kamrát kipakoltam, letöröltem a polcokat, de a hangyák nem tűntek el. Fel-le masíroztak az oszlopokon, mintha meg lennének babonázva. Mit kereshetnek? A lányok találtak egy cukros zacskót tele apró állatkákkal. Szinte megrészegülve rohangáltak benne fel-és alá. A zacskót kivittem a konyhaablak elé, hátha megállnak ott, megkapva a vágyva-vágyott édességüket. Mert arra rájöttünk, hogy az édeset keresik, és valami repedésen jöhetnek befelé. A ház már több mint 30 éves, nem csoda, ha nem "zár" rendesen.  A sütőpor se használ. Gyümölcsdarab, kávéscsésze, fagyis pohár nem maradhatott elöl anélkül, hogy egész raj ne lepte volna el. 
Aztán váltottak, és lényegesen csökkent az egyedszám. Mostanában a nyers hús a favorit. A zacskót, tálat azonnal mosogatni kell, mert túl nagy vonzerővel bír. Én 75 kg vagyok, de kifognak rajtam ezek a csöpp kis betolakodók. Persze lássuk meg a dolog jó oldalát: lehetnének egerek vagy patkányok is (Jaj!). Lehetne légyinvázió, mint egyik ismerősünknél, aki birkákat nevelt, és szinte rajzottak a legyek a konyhában. 
Végül is egész jó a helyzet. Ártalmatlan, betegséget talán nem terjesztő kis lények vendégeskednek időnként. A szabadban hasznosak, hiszen lebontják a szerves hulladékokat. Életmódjuk nagyon hasonlít az emberéhez abból a szempontból, hogy egész komoly szervezettségük van. Államuk, vándorlásaik, csatáik, ahogy a wiki írja:" Egy telep nagy territóriumot igényelhet." Hát ezt veszem észre! Nem lehetne a szomszéd felé terjeszkedni?
Esetleg megkeseríthetnék a 4 kakas életét, akik a nap bármely, hangsúlyozom: bármely szakában hajlandók kukorékolni. Éjjel 2-kor, hajnali 4-kor is akár. A parókián nagy csend volt, mert óriási kert vett körül bennünket, és az út sem volt forgalmas. Szinte sokkolóan hatott volna ezután csak egy kakas is, nemhogy 4 pszichopata szárnyas. Egyszer egyet megláttam a kertben. valahogy átrepült, és komolyan kezdtem foglalkozni a gondolattal, hogy nem fog visszarepülni, de ismertem a Biblia idevonatkozó utasítását a szomszéd kertjébe tévedt bikáról. Hajtsd vissza! Azért nem mentem a közelébe, de egy imát felküldtem azzal a határozott meggyőződéssel, hogy a kérés teljesen jogos: akár a szomszéd húslevesében is szívesen látnám, ha már nem hajlandó rendes, tisztességes kakasként viselkedni neveletlen társaival együtt. Teljesen rendben van, hogy hajnalban kukorékol, ez az élet rendje, de éjfélkor, 2 órakor!
Ha megláttam volna valakit a gazdái közül, akkor szólok neki, de így is visszament magától. 
A hangyák meg maradtak.
nem tudom, hogy másnál is van-e ilyesmi, és mit lehet tenni ellene.
Photo by sydney Rae on Unsplash

5 megjegyzés:

  1. Nálunk is előfordulnak Velencén a házban, de csak kora tavasszal és késő ősszel. Akkor nem tudunk velük mit kezdeni, semmi nem segít,de aztán maguktól eltűnnek a házból.

    VálaszTörlés
  2. Ma én is csak egyet találtam. Lehet, hogy évszak függő?

    VálaszTörlés
  3. Hangyák... Eszembe jutott, hogy én soha nem taposó el egy hangyát sem, légycsapó soha nem volt a háztartásunkban..(egy konyharuhával kellett kitessékelni kiskoromban, megmaradt szokás). Szóval kis unokám amikor meglátta az erkélyen a sok hangyát, visított és azt üvöltötte, hogy "mama! Csak azt ne mondd, hogy ezek is Isten teremtményei!" Igen.. sokat törtem a fejem az útvonaluk eltérítésén.. Sütőpor, kávézacc, szerecsendió stb. Hát ezekkel próbálkozom, de azért már elfogadtam egy biokill nevű készítményt, nagyon ritkán de már használom, főként ha a konyhába tévednek. Elektromos riasztóm is van...unokám megelégedésére.. A leg viccesebb szerinte, amikor egy pókot "költöztetek"...

    VálaszTörlés
  4. Bocsánat a helyesírási hibákért, de az okos telefonom mindent átír, ahogy szerinte jó... én meg nem veszem észre. De hogyan lehet kikapcsolni? Nem tudom.. 💕

    VálaszTörlés
  5. Nálunk most szinte teljesen eltúntek. Milyen az a risztó? Használ?

    VálaszTörlés