2019. május 16., csütörtök

Salátaleves

 Finom, tavaszi leves. Csalánból is jó, hasonlóan készül.
Hozzávalók:
4 parasztsaláta (ami nem fejesedik be)
2 gerezd fokhagyma
só, bors
2 dl joghurt (vagy tejföl)
1 evőkanál liszt
Elkészítés:
Rendes salátából nem jó, mert nincs igazi, jellegzetes íze. A salátákat 2 hektoliter vízben megmossuk. Na, jó, nem, de alaposan át kell nézni őket ilyen esős időben. Kisebb darabokra vágjuk, és feltesszük főni sóval, borssal, darabolt fokhagymával. Amikor puha, akkor behabarjuk. A habarás úgy készül, hogy a joghurtban/tejfölben elkeverjük a lisztet egy habverővel, és belecsurgatjuk a levesbe. Van, aki tesz bele egy kis ecetet is. 

Bibliás elmélkedés:
Apósom kőműves mellett dolgozott, fogalmam sincs, hogy hogy bírta ki sokszor egész nap salátalevesen, kenyéren  és szalonnán. Nagyon jó ember volt. Mindig lehetett rá számítani, az egész élete a másokért végzett szolgálat jegyében telt. 
A temetésén az az Ige szólt, amit Jézus mond az utolsó vacsorakor: "Én pedig olyan vagyok közöttetek, mint aki szolgál.”"
A tanítványok vitatkoztak azon, hogy ki a nagyobb köztük. 
"Erre ő így felelt nekik: „A királyok uralkodnak népeiken, és akik hatalmuk alá hajtják őket, jótevőknek hívatják magukat. Ti azonban ne így cselekedjetek, hanem aki a legnagyobb közöttetek, olyan legyen, mint a legkisebb, és aki vezet, olyan legyen, mint aki szolgál. Mert ki a nagyobb? Az, aki asztalnál ül, vagy aki szolgál? Ugye az, aki az asztalnál ül? Én pedig olyan vagyok közöttetek, mint aki szolgál."
Talán vakmerőségnek tűnik valakit Jézushoz hasonlítani, de a Krisztus követés, ami a célunk, ezt is jelenti: hasonlóvá lenni Hozzá. Erre törekszünk, bár soha nem leszünk teljesen olyanok, de ha tudunk áldozatot hozni, lemondani mások javára, a gonoszt jóval viszonozni, akkor krisztusi lesz az életünk.
.......
Füle Lajos: Bennünk
ISTENT senki nem láthatja,
de mert LELKÉT nekünk adja,
minden napon, minden órán
bennünk válik láthatóvá.


4 megjegyzés:

  1. Biztos finom lett ez a könnyű, tavaszi levesed, én még nem készítettem, és enni is csak egy-kétszer ettünk Erdélyben.
    A tőled kapott Vidék íze újságból már el is készítettem az első édességet :-), nem tudom láttad-e már:
    http://katalin-konyha.blogspot.com/2019/05/epres-kosarkak-es-ajandek-anitol.html

    VálaszTörlés
  2. Salátaleves nem egy kedvenc leveseim közé tartozik, a salátát szeretem de leves formájában nem. Édesanyám kedvenc levese volt , mikor már volt saláta akkortól kezdve ez a leves nem fogyott ki az edényből:-))

    VálaszTörlés
  3. Az idősek biztos gyakran ették a háború után.

    VálaszTörlés