2018. április 4., szerda

Darázsfészek

A juhsajtos kiflinél már írtam, hogy négyféle sütemény igény érkezett idén húsvétra. Szilvalekváros bukta már van a blogon kettő is itt és itt. A darázsfészek viszont még nem szerepel, pedig népszerű kelt tészta nálunk. Még aranygaluskával kooprodukcióban is szerepelt kisdarázs néven. Aranygaluska külön is van dióval, mákkal, mogyoróval. Ilyen, olyan, amolyan öntettel. Tehát eljött az ő ideje is. 
Most Limara szilvás buktájánál írt kelt tészta receptet használtam némi változtatással, nem a Horváth Ilona-féle darázsfészket, mert megfeleztem az adagot, és így lett bukta is.
Hozzávalók:
-tészta
60 dkg liszt
csipet só
2 evőkanál cukor
2 tojás
2-3 dl tej
5 dkg olvasztott margarin
3 dkg élesztő
-a tetejére
2 csomag vaníliás cukor
margarin
tej, cukor
A lisztet keverőtálba tesszük, és egy kis mélyedést készítünk benne. Az élesztőt egy kis cukorral felfuttatjuk, beleöntjük, majd hozzáadjuk a cukrot, a sót, a tejet és a tojást is. Kicsit elkeverjük, majd bekapcsoljuk a dagasztót és szép gombóccá dagasztjuk az egészet. A vége felé hozzáadjuk a margarint is. Pihenni hagyjuk, amíg kétszeresére kel. Átgyúrjuk, gyúródeszkára tesszük, és ujjnyi vastagra kinyújtjuk. Megkenjük margarinnal, rászórjuk a vaníliás cukrot, feltekerjük, felvágjuk, tepsibe rakjuk, és előmelegített 200 fokos sütőben pirosra sütjük. A végén rálocsoljuk a cukorral elkevert meleg tejet, és egy kicsit visszadugjuk a sütőbe. Legjobb akkor, amikor még meleg, de ez a mennyiség egyébként is csak ritkán éri meg a kihűlési fázist. Mivel együtt sütöttem a buktával, légkeverésesre állítottam a sütőt (csak a pontosság kedvéért említem meg).
A sütemény megfelelne egy pünkösdi alkalomra is, mivel sok kis részből áll, és egységes egésszé áll össze. Magyarázat ehhez itt.

3 megjegyzés:

  1. Ahogy Zsuzsa írja, tényleg szépségesek lettek, és persze finomak! Mert az is látszik rajtuk :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, valóban finomak voltak.

    VálaszTörlés