2018. március 26., hétfő

Rántott báránymáj

Nem mondok újdonságot: közeledik a húsvét. Nyuszik,  csibék, tojások árasztják el a boltokat, és nincs ezzel semmi baj. Csak azt sajnálom, hogy a bárány szinte teljesen kimarad a kínálatból, pedig eredetileg fontos szimbólum volt, és közkedvelt húsvéti étel. Én is főztem már tárkonyos báránylevest, sült bárányt rozmaringgal és egy másikat  fokhagymával, sőt egy játékot is hirdettem. Az volt a kérésem, hogy báránnyal készült ételeket készítsenek a résztvevők. Nagyszerű ételekkel neveztek. Itt olvasható az összefoglaló.
Az elmúlt években többször vettünk egy egész bárányt nagyon kedvező áron tenyésztőtől, ez a báránymáj is akkor készült, csak lemaradt a blogról. Most pótolom. 
A májat szeletekre vágjuk, sós, fokhagymás tejben áztatjuk néhány órát, majd a szokott módon lisztben, tojásban, zsemlemorzsában megforgatjuk, és kisütjük. Talán a rizs nem egészen autentikus köret, de ez került mellé. 
Áldott ünnepi készülődést kívánok!



Bibliás elmélkedés olvasható itt.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztán tálaltad, biztos finom is volt, mert nagyon jól néz ki.
    Bárányhúst ha ritkán is, de egy-kétszer vettem már, és főztem-sütöttem belőle, de májat még nem volt szerencsém kóstolni. Ezt most szívesen megkóstoltam volna :-)

    VálaszTörlés
  2. Idén éefújták a bárányvételt, úgyhogy mi sem kóstoljuk még egyszer a báránymájat. Külön biztosan nem lehet kapni.

    VálaszTörlés
  3. Áldott készülődést Nektek is!

    VálaszTörlés