2018. március 12., hétfő

Tejben sült pecsenye. Kokárda készítési útmutató március 15-re

Minden évben elteszem a kokárdákat egy biztos helyre, hogy ne kelljen keresni. Csak kinyitom a dobozt, ...aztán mégsem találom őket. Lehet, hogy egyszer előkerül majd 1 kg valahonnan. Annyi sosincs meg, mint amennyit tavaly  kitűztünk. 
Ha kevésnek találjuk az otthoni mennyiséget, vagy újítani akarunk, és magunk készítenénk el a nemzeti színű díszeket, ajánlok egy jó videót. Itt ugyan nem a hagyományos kokárda készül, de nagyon érdekes.

A hagyományos kokárda így készül:
 1. Egy 20 cm-es darabot levágunk a szalagról. Ez 2 cm széles. A zöld részénél, de egészen a szélén cérnával végigvarrjuk apró öltésekkel, hogy be tudjuk ráncolni. 

2. Hátul visszafordítjuk a szalag végeit, és összevarrjuk. A felesleges részt ferdén levágjuk. Kör alakot kapunk.
3. Egy 10-15 cm-es darabot ketté hajtva hátul hozzávarrjuk, a végét bevágjuk és kész.
Megoszlanak a vélemények a színek sorrendjéről, mert az eredeti, francia kokárdát belülről kifelé kellett olvasni. A márciusi ifjak is így hordták először, de aztán győzött a józan ész. A franciák a keresztnevüket mondják először, mi a vezetéknevünket (a helyes sorrend!), és kívülről befelé olvassuk a kokárdát.
Piros-fehér-zöld, ez a magyar föld.
Az ünnepre készülve évek óta készítek valami piros-fehér-zöld ennivalót. Most is.
Amikor elkészült, elrendeztem egy autentikus, régi tálban.
Ha előbb észre veszem a hasonlóságot, és megfordítom a hússzeletet...!
De nem jutott eszembe, így nem arra hasonlít, mintha megfordítottam volna. Így jobbra került az Adria...
Így, március 15-én néha elmerengek: "Mi lett volna, ha...?"
Jó, jó, tudom. Nézzünk előre!
És végre a recept:
A hús elkészítése nagyon egyszerű. Kicsit hasonlít a vasi pecsenyéhez. Tarjaszeleteket sok fokhagymával sós tejben áztatunk egy fél nap. Aztán olajozott serpenyőben megpirítjuk egy kicsit, felöntjük némi tejjel, és pirosra sütjük. Piros paprikával megszórjuk. Rizzsel, uborkával vagy salátával kínáljuk.


Több nemzeti színű étel.
Bátorítás a Biblából:
"...azokat, amelyek mögöttem vannak, elfelejtve, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nekifeszülve célegyenest futok Isten felülről való elhívásának jutalmáért, mely Krisztus Jézusban van. " (Filippibeliekhez írt levél 3.rész 13-14. vers)

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok a jó ötletedhez, nagyon guszta lett a tálalásod, és persze nagyon finom is lehetett a husi! És a tálad is nagyon szép!
    Ügyesen megcsináltad a kokárdát is. Nekünk is egy dobozban gyűlnek a kokárdák, bár mostanában már nem kell újakat készíteni, csak választani a régebbiek közül. Kivételesen ezt tudjuk hogy hol van :-) mert én is sokszor úgy vagyok, hogy keresek-kutatok, és nem akar eszembe jutni, hogy hova tettem azt a valamit. Ilyenkor csak annyit tudok, hogy valami nagyon jó helyre tettem :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a nemzeti színű étel!!!!! Szuper ötlet!

    VálaszTörlés
  3. Ani, ez egy nagyon kreatív ötlet! :) Szuper!:)

    VálaszTörlés
  4. Itt írom, hogy miért kezdtem el nemzeti színű ételeket készíteni.
    http://korsocska.blogspot.hu/2014/03/nemzeti-szinu-etelek.html

    VálaszTörlés