2024. június 6., csütörtök

Piskótatekercs zabpehelyliszttel, baracklekvárral cukorbetegeknek (is)

 



Nagyon bevált ez a zabpehelylisztes recept. Mindenre lehet használni, amihez piskóta kell. Könnyű az elkészítése is. Annak is ajánlom, akinek nem kell diétáznia, de szereti a zabpelyhet, vagy csak egy kis változatosságra vágyik. Ugyanúgy készült, mint itt, a túrókrémes tortánál, de azért újra leírom az elkészítést is. 
Hozzávalók:

-piskóta:
6 tojás
másfél evőkanál 1:4 édesítő
3 evőkanál víz
7 evőkanál zabpehelyliszt (7 dkg)
1 teáskanál sütőpor
...........
kb 30 dkg diétás baracklekvár
Elkészítés: A tojásokat kettéválasztjuk.A fehérjéből és az édesítőből kemény habot verünk. A végén belecsorgatjuk a vizet, és egyenként a sárgáját, de nem hagyjuk abba a habverést. Alacsony fokozaton szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet. Mivel zabpehelyből daráltam, jónak láttam átszitálni. Jól is tettem, mert voltak benne kis darabok. Lehet, hogy a bolti lisztben nincs ilyesmi. Egy nagy tepsit ( 28x37cm) kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és elegyengetjük. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 10 perc múlva mérsékeltem a hőfokot 160-ra, és tűpróbáig sütöttem. Sajnos elfelejtettem, hogy alacsonyabb hőfokon süssem most, na, majd legközelebb. Amikor kész volt, kiborítottam egy konyharuhára, és mindjárt elkezdtem feltekergetni. Oda-vissza egyszer, kétszer. Amikor már langyos volt, akkor megkentem a lekvárral. Így a papír felőli rész került kívülre, ami nem biztos, hogy olyan szép, mint a másik. Lehet fordítva is tekergetni. Nekem így is megfelelt. Felvágás után 14 db lett, de mire a fényképezéshez jutottam, hogy-hogy nem, már nem volt meg a kezdő létszám. 😊

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a piskótatekercsed, finom is lehet. Mi nem diétázunk és nem is fogyókúrázunk - bár ez utóbbit nem ártana 😊 - de egyszer ki kéne próbálnom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a süti nagyon finom. Érdemes kipróbálni azoknak is, akiknek nem kell vigyázni semmire. Az idő előrehaladtával azért sajnos jelentkeznek a bajok. Örülhettek, hogy nálatok nincs így. Biztos sokat jelent, hogy annyit túráztok.

      Törlés
  2. Gyönyörű piskótatekercs, és csakis finom lehet. Meg kell hogy süssem... próbálkoztam pl. tönkölyliszttel, de feltekeréskor mindig elrepedt. Köszönöm ezt a remek receptet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó recept, tényleg. Remélem, neked is ízlik majd.

      Törlés