2024. április 5., péntek

Zabpelyhes piskóta cukorbetegeknek (is). Alaprecept

Csak sütögettem a kekszeket meg a teljes kiőrlésű sós süteményeket, néha édeset, és sajnáltam magunkat, pedig itt van ez a csodálatos recept, amire egyébként már régen készültem, csak nem is nagyon akartam elhinni, hogy működhet. 

És működik! Nagyon finom lett!

Egy cukorbetegeknek szóló fb csoportban osztottak meg hasonlót, de én változtattam rajta. Legközelebb annyi módosítás lesz, hogy alacsonyabb hőfokon sütöm, mert kicsit kiszáradt. Biztos magasabb is lesz. A  zabpehelyliszt lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, ezért cukorbetegek is fogyaszthatják. Természetesen akkor is ki kell számolni, hogy mennyit ehetnek belőle. 

Hozzávalók:


-piskóta:
6 tojás
másfél evőkanál 1:4 édesítő
3 evőkanál víz
7 evőkanál zabpehelyliszt (7 dkg)
1 teáskanál sütőpor
Elkészítés: A tojásokat kettéválasztjuk.A fehérjéből és az édesítőből kemény habot verünk. A végén belecsorgatjuk a vizet, és egyenként a sárgáját, de nem hagyjuk abba a habverést. Alacsony fokozaton szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet. Mivel zabpehelyből daráltam, jónak láttam átszitálni. Jól is tettem, mert voltak benne kis darabok. Lehet, hogy a bolti lisztben nincs ilyesmi. Egy közepes tepsit (24x36 cm) kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és elegyengetjük. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 10 perc múlva mérsékeltem a hőfokot 160-ra, és tűpróbáig sütöttem. Rácsra borítva hűtöttem. Mint írtam, legközelebb 160 fokon fogom kezdeni.
Mivel nem lett elég magas, hosszában vágtam ketté, de lehet, hogy az ügyesebbek keresztben is tudnák. Nekem ennyire telt. 


A következő bejegyzés a fenti túrótorta lesz ezzel a piskótával. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen tálaltad!. Szép lazának látszik a piskóta, a túrókrémmel megtöltve nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés