2024. június 8., szombat

Olasz-magyar sült oldalas

 

Már van egy olasz-magyar töltött paprika a blogon, ez az oldalas is vegyes házasság. Zsírt tettem alá, ezért magyar, viszont a fűszerezése kicsit olaszos. Persze nem volt szándékos ez az összeállítás, csak így alakult.

Hozzávalók:
1 kg oldalas
1 paradicsompüré
1 evőkanál só
1 mokkáskanál bazsalikom
1 mokkáskanál oregano
1 mokkáskanál kakukkfű
fél mokkáskanál majoránna
fél mokkáskanál őrölt kömény
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál zsír
(bor)
-
2 vöröshagyma

Elkészítés: A fokhagymát lereszeljük, és az összes hozzávalóval elkeverjük, megkenjük vele a húsdarabokat. Állni hagyjuk néhány órát. Utána egy tepsit vagy jénait kizsírozunk, belefektetjük a húst, ráhelyezzük a cikkekre vágott hagymát, és előmelegített sütőben megsütjük. Meglocsolhatjuk egy kis borral is. Sülés közben egyszer-kétszer forgassuk meg. Írhattam volna azt is, hogy szép pirosra sütjük, de a paradicsom miatt ez a szín eleve adott. Kb 1 óra alatt kész.  

Szabédi László: Minek örülök?

Mért búslakodnám? Annak örülök,
amit az Isten lenni adott.

Hogy széles mezőkön száz sugár sürög,
s én látom a színt, a fényt, a napot.

Hallom a hangot, mit százezer madaracska
csicsereg boldogan, csókra csalogatva.

Érzem a barna föld részegítő illatát,
s hogy idegeimen az élet csap át.

Karomat kitárom, féktelenül fütyülök,
vidáman vallom: íme itt vagyok!

Mért búslakodnám? Annak örülök
amit az Isten lenni adott.

6 megjegyzés:

  1. Nagyszerű ízesítés, egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Finom pecsenyét sütöttél! Most nagyon megkívántam, már rég ettünk oldalast.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom lehetett ez a fűszeres oldalasod! Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  4. Bocs a kései válaszért. Mozgalmas napom volt. Köszönöm a kedves szavakat.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, és finom oldalast sütöttél, most meg is kívántam. Viszem a receptet, és én is elkészítem.

    VálaszTörlés