2024. június 24., hétfő

Gyümölcsös-túrós sütemény cukorbetegeknek (is)

 


Meg mindenkinek, aki szereti a zabpehelylisztet, a túrót, a gyümölcsöket. A meggy ugyan már lassan leérik, a sárgabarack is fogyóban van, de őszibarackot még sokáig ehetünk, és társíthatjuk mással: málnával, áfonyával, szederrel. 

Egyik lányomnál ettem hasonlót, és el is csodálkoztam, hogy miért nem jutott eszembe eddig, hogy a gyakran készített zabpehelylisztes alapra túrót is halmozzak. Általában lekvárt vagy dzsemet kentem rá, és valamilyen habot. Úgy is nagyon szerettük, de ez is fenséges.

Hozzávalók:
-tészta: 
15 dkg zabpehelyliszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 evőkanál 1:4 édesítő
1 teáskanál reszelt citromhéj
1 csipet só
1 mokkáskanál őrölt fahéj
10 dkg margarin
1 tojás
-túrókrém:
fél kg tehéntúró
1-2 evőkanál tejföl
1:4 édesítő
-gyümölcsök

Elkészítés: A száraz anyagokat habverővel összekeverte a kis unoka! :) Itt van most nálunk, és nagyon jól kijövünk. Múltkor a cukkinit vágta össze. Nagyon aranyos, segítőkész. Ő a második, és az első is szorgalmas volt, csak már megnőtt. Ritkán látom. 
Amikor kész volt a száraz anyagokkal, akkor belereszeltem a margarint, végül a tojással jól összegyúrtam. Nem is vártam vele, belenyomkodtam egy piteformába, és előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütöttem.

Amikor kihűlt, rákentem a túrót, amihez csak összekevertem a hozzávalókat.

Persze lehet ízesíteni, vaníliaaromával, citromlével, ki hogy szereti. Őszi-és sárgabarackot, és meggyet rakosgattam rá. Fogyaszthatjuk tejszínhabbal vagy 1-2 gombóc fagylalttal is.
Az unokának kivettem a tésztából is, és a krémből is, krémpoharat kapott, mert nem ehet édesítőset. Végül is csak a túrót ette, de nem baj. Most azért tudom írni ezt a bejegyzést, mert olvasgat egyedül. Általában jól elvannak egy ideig, ha reggel foglalkozunk velük. Aztán megint igénylik a mesét vagy a közös játékot.


Bibliás elmélkedés:
"Neveld a gyermeket a neki megfelelő módon, még ha megöregszik, akkor sem tér el attól" (Példabeszédek 22,6)
Egyik új vejünk döbbent meg karácsonykor, hogy a lányaink milyen jó háziasszonyok. Mindenki nagyszerűen főz, süt. Ennek nyilván az az oka, hogy munkára neveltük őket. Férjem egy időben táblázatot készített, melyben 8 házimunkát sorolt fel. Mindegyik gyereknek kettő jutott egy héten. A legfiatalabb akkor 4 éves volt. Ő a papucsok rendezését kapta a nappali előtt, de volt ott teregetés, mosogatás, söprögetés is a többieknek. Hazajöttek az iskolából, megnézték a táblázatot, gyorsan elvégezték a feladatot, és szabadok voltak a nap további részében. Amikor egy idősebb asszony egyszer meglátta a felosztást, megsajnálta őket: Szegény gyerekek!-mondta. Pedig már én is be voltam fogva, pedig egyedüli gyerek voltam. 
Néha nem egyszerű együtt dolgozni a gyerekekkel, általában előbb végzünk, ha nem szállnak be, mert tanítani is kell őket közben, és néha ki is kell javítani, amit elrontottak, de olyan jó látni, ahogy fejlődnek. A végeredmény pedig ez: elismerés és hála. 
Nagyszerű csapat lettek! Igazán hálás vagyok mindegyikért. Az unokákért is. 

6 megjegyzés:

  1. Finomat és szépet sütöttetek együtt, nagyon jól néz ki a kidíszítés után! Ügyes segítőd volt!
    Szép nagy család vagytok, és a gyerekek tanítását nem lehet túl korán elkezdeni, ebben a korban még a "munka" is játéknak, jó mókának tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szép nagy család vagyunk, és remélem, hogy tovább növekszünk.

      Törlés
  2. Gyönyörű, és nagyon finom süteményt sütöttél, váljék egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Jó példa volt előttem.

      Törlés
  3. Nagyon guszta és finom süteményt készítettél a kis kuktád segítségével!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma is mennyit segített! Sokkal jobban tetszik neki, mint a játékai.

      Törlés