2024. április 6., szombat

Zabpelyhes piskóta túrókrémmel. Kicsit diétás

 



A Duna tévén éppen most vetítették a Jézus és a szerelem című filmet, amelyben mi is szerepelünk a férjemmel. Bővebb info ebben a  bejegyzésben . Már a youtube-on is elérhető itt: 

A filmben látható sütemény receptjét is hozom hamarosan. Zebrasüti.

A tortára térve: Az előző bejegyzésben a zabpelyhes piskóta receptjét közöltem, ami bátrabban fogyasztható cukorbetegeknek, mint a fehér lisztes, mert lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz. A receptet azért újra közlöm. Legközelebb annyi módosítás lesz, hogy alacsonyabb hőfokra állítom, mert kicsit kiszáradt. Biztos magasabb is lesz.
Mivel a túrókrémbe tettem mazsolát, ami cukrosoknak nem ajánlott, csak a kicsit diétás kategóriába került ez a torta. Ha kimarad, tényleg teljesen diabetikus. 
Hozzávalók:
-piskóta:
6 tojás
másfél evőkanál 1:4 édesítő
3 evőkanál víz
7 evőkanál zabpehelyliszt (7 dkg)
1 teáskanál sütőpor
-túrókrém:
25 dkg túró
2 dl joghurt
1 teáskanál zselatin
2 teáskanál 1:4 édesítő
(mazsola)
1-2 teáskanál vaníliaaroma
--------
meggyszemek
10 dkg étcsoki
1 evőkanál étolaj
Elkészítés: A tojásokat kettéválasztjuk.A fehérjéből és az édesítőből kemény habot verünk. A végén belecsorgatjuk a vizet, és egyenként a sárgáját, de nem hagyjuk abba a habverést. Alacsony fokozaton szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet. Mivel zabpehelyből daráltam, jónak láttam átszitálni. Jól is tettem, mert voltak benne kis darabok. Lehet, hogy a bolti lisztben nincs ilyesmi. Egy közepes tepsit (24x36 cm) kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és elegyengetjük. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 10 perc múlva mérsékeltem a hőfokot 160-ra, és tűpróbáig sütöttem. Rácsra borítva hűtöttem. Mint írtam, legközelebb 160 fokon fogom kezdeni.
Mivel nem lett elég magas, hosszában vágtam ketté, de lehet, hogy az ügyesebbek keresztben is tudnák. Nekem ennyire telt. 

Egymásra rakjuk a két darabot, és megtöltjük a krémmel. Ehhez a joghurtban elkeverjük az édesítőt és a zselatint. Forrásig hevítjük, majd a túróhoz adjuk, és mixerrel selymesítjük. Hozzáadjuk az aromát és a mazsolát is, ha szeretnénk. 
 Kihűtjük, majd megtöltjük a krémmel a tortát. Sajnos elfelejtettem lefényképezni  a meggyszemekkel, így csak a tálkában tudom mutatni, hogy kézzel magoztam, így nem lett szép kerek. Fél órára hűtőbe tesszük a süteményt. Közben egy vizes lábas fölé helyezzük az összetördelt csokit egy másik lábasban, amelyhez adtuk az olajat, és jól elkeverjük. Ha feloldódott, és hűlt egy kicsit, rácsorgatjuk a meggyszemekre. 





-mondja Isten.

2 megjegyzés:

  1. Szuper volt a film, Ani! Jó volt látni, hallani titeket ❤️, és hálás vagyok, hogy elmondtátok tanulságos élettörténeteteket!🙏
    Ezenkívül a másik pároktól is sok bölcs gondolatot hallottam. Köszönöm, hogy közzétetted.🤗
    Szerintem biztosan megnézem még néhányszor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen jókor jött ez a megjegyzés. Köszönöm szépen.

      Törlés