2023. január 10., kedd

Resztelt máj



Az előző bejegyzésben egy játék felhívást tettem közzé. Mindenkit várok szeretettel, akinek blogja van. Nem baj, ha nem ismerős. 
.............
Gyakran készítek resztelt májat, de főleg csirkemájból. Most viszont nagyon szép sertésmájat láttam a hentesnél, és gyorsan el is készítettem ebédre. Aztán eltűntek a képek. Míg végül rájöttem, hogy a 2023-as mappába tettem, így meg tudom osztani. Nehezen szokom ezt az új évet. 
Hozzávalók:
 1 sertésmáj
2 hagyma
mk bors
csipet majoranna
zsír vagy olaj
Elkészítés:
A májat megtisztítjuk a bőnyétől, és vékony csíkokra vágjuk. A hagymákat szeletekre vagy kockákra vágjuk, és megfonnyasztjuk az olajon. Van, aki jól megsütve szereti, ki többet, ki kevesebbet tesz bele. Mi szeretjük a sült hagymát. A májszeleteket ráhalmozzuk, fűszerezzük, és addig sütjük, amíg mindenütt eltűnik a véres rész, de még puha marad. Csak a tányéron sózzuk, hogy meg ne keményedjen, de én ott sem szoktam. Nekem jó a máj így is. Főtt vagy sült krumpli illik hozzá. A tányéron a nyáron eltett vizes uborka van, talán látszik is, hogy milyen szép kemény maradt. 
Ki hogy készíti a resztelt májat? Mindenki így hívja?


1 megjegyzés:

  1. Finom ebédetek volt, a májat mi is szeretjük! Nagyon guszta a krumplival és az uborkával!
    A resztelt májat mi is így hívjuk, de ahogy nézem a blogomon, én akkor pirított májnak neveztem. Mindig borsóval szoktam elkészíteni, már 40 éve lesz a nyáron, hogy Telkibányán így ettük, és akkor nagyon ízlett 😊:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2012/08/piritott-borjumaj-zoldborsoval.html
    Ez is finom:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2018/09/borjumajas-gombatal.html
    Akkor szoktam májat venni, amikor szép, és ha nem akarom mindjárt felhasználni, megy a fagyasztóba. Szeretem a borjúmájat, kicsit drágább mint a sertés, de kicsit világosabb is, gusztább.

    VálaszTörlés