2022. január 9., vasárnap

Lángos

 

Bár farsang idején fánkot szoktak sütni, én most lángost kívántam. Nagyon jól esett a frankfurti leves után. 
Hozzávalók:
-tészta:
20 dkg liszt
1 dl tej
1 dk élesztő
mokkáskanál cukor
kb 1 dl víz
mokkáskanál só
olaj
-feltét:
tejföl 
reszelt sajt
fokhagyma
Elkészítés:
A langyos tejben a cukorral felfuttatjuk az élesztőt. Lehet csak vízzel is.  Kb 10 perc alatt kész. A lisztet egy tálban átszitáljuk, közepében mélyedést készítünk, beleöntjük az élesztős tejet, sózzuk, és annyi vizet adunk hozzá, hogy lágy, de nem folyós tésztát kapjunk. Jól kidagasztjuk, és lefedve kétszeresére kelesztjük. Akkor négy részre osztjuk (a képen csak három van), kis gombócokat formázunk belőle, 
kicsit kinyújtjuk kerekre, majd széthúzgáljuk, és forró olajban kisütjük mindkét oldalát. Van, aki nem nyújtja ki, hanem letép egy darabot, és mindjárt húzogatja, hiszen a lángosnál nem a külcsín számít, hanem tényleg a belbecs. Még forrón megkenjük tejföllel, megszórjuk reszelt sajttal, vagy megkenjük zúzott fokhagymával, vagy ezzel mind.😊


Csak húzogatva így nézett ki. Így olyan strandos, nem? Évi a másikat javasolta feltölteni. Igaza volt?
Kovács Imre: Újesztendő
(részlet)
Mit hoztál nekem égi sejtelem?
Vidáman vártam én is jöttödet.
Vidáman zúg a sokreményű mámor,
s te itt vagy, rajtad égi öltözet.
...Nekem mit hoztál égi sejtelem?
Tavaszt? Virágot? Vágyat? Balszerencsét?
Hitet a csődöt mondott hit helyett?
Hoztál-e csókot fáradt homlokomra?
Dermedt kezemre jó meleg kezet?
Sikert? ...Szerencsét?...Csillogó szemét!
Hoztál-e új élet ígéretét?
Ha űzött lelkem összeroskadott,
Hoztál-e mondd csak: bűnbocsánatot?...

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a lángosod, ami mindig jó választás. 😋

    VálaszTörlés
  2. Guszta ez nálunk is gyakran asztalunkra kerül mert szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen jó ötlet. Hamarosan én is beteszem a menübe.

      Törlés
  3. Nem tudom, miért nem sütöm gyakrabban.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem! Csodás lett a színe, biztosan remek volt. ;-)

    VálaszTörlés
  5. Pont ezt eszik most a kisfiam is vacsorára. :)

    VálaszTörlés