2022. január 26., szerda

Palócleves

 

A karantén feloldása óta hetente két nap Juciéknál vagyok. Vigyázok az unokára, kicsit besegítek. Reggel indulok vonattal, majd buszra szállok Budapesten, és majdnem a ház előtt szállok le. Közben gyönyörködöm a város szépségén. Eddig mindig Budára gondoltam, mint a szépség csúcsa. Most viszont szebbnél szebb házakat fedezek fel a buszból kitekintve. Faragott ablakdíszek, kovácsoltvas kapuk, stukkók, szobrok, megannyi gyönyörűség. 
Nem is gondoltam volna, hogy ilyen élvezetes lehet egy félórás buszos út.
Juci kisbabát vár, és ragulevest kívánt. A receptet is mutatta, semmit nem bízott a véletlenre. Egy kismama óhaja természetesen parancs, bár a többi gyerek kívánságát is igyekszem teljesíteni. Itthon vagyok, megtehetem. A leves finom lett, itthon is nekiláttam, de amikor a férjem meglátta, akkor megjegyezte, hogy ez egy palócleves. Igen, végül is igaza van. Változtattam is az eredeti recepten.

Hozzávalók:
1 nagy vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
olaj
1 teáskanál őrölt piros paprika
60 dkg sertéslapocka
fél mokkáskanál őrölt bors
2 sárgarépa
2 kisebb petrezselyemgyökér
1-1 szelet zeller, karalábé
zellerlevél
1 kis paradicsom
25 dkg fagyasztott zöldbab
1 evőkanál darált paprika
2 evőkanál tejföl
1 teáskanál mustár
fél citrom leve
1 evőkanál vágott petrezselyemzöld


Elkészítés:
 Az apróra vágott hagymákat egy kis olajon megpirítjuk. Beletesszük a kockára vágott húst, és fehéredésig pirítjuk azt is. Megszórjuk őrölt piros paprikával, és felengedjük vízzel. Összesen kb 1.5 liter kell bele. Sózzuk, borsozzuk. Amikor puhulni kezd a hús, akkor beletesszük a zöldségeket, a darált paprikát és legvégül a zöldbabot. Ha minden megpuhult, elkeverjük benne a tejfölt, a mustárt, utolsó forrásába a citromlevet és a zöldet. Ebben nem volt krumpli, de nyugodtan tegyünk bele, és nokedli is illik hozzá. Palócleves, ahogy én készítem. 😊

2 megjegyzés:

  1. Finom levest főztetek Jucival, biztos jól esett az ebéd! Jó étvágyat és jó egészséget kívánok mindnyájatoknak!
    Az ajándékcsomagot tegnap lefényképeztem, és már posztoltam is 😊.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, hogy ilyen kedvesen megemlékeztél rólam.

    VálaszTörlés