2019. november 17., vasárnap

Sütőtökös zabkeksz 2. cukorbetegeknek (is)

 Már van egy ilyen keksz a blogon, de most több sütőtököt és több fűszert is tettem bele. Így aztán pogácsának is hívhatnám.
Az első recepttel
Feljavítottam egy kis csokireszelékkel is, úgyhogy valójában ez egy új keksz.
Hozzávalók:
20 dkg zabpehelyliszt
10 dkg finomliszt
1/2 csomag sütőpor
1 csipet só
1 evőkanál Sorbitum édesítő
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
5 dkg étcsoki
1 tojás
7 dkg margarin
30 dkg sütőtökpüré


Elkészítés:
A sütőtököt 10 perc alatt megfőzzük a mikróban. Hozzáadjuk a tojást, és botmixerrel pépesítjük.
A lisztet összekeverjük a sóval, fűszerkeverékkel, a sütőporral, az édesítővel.  (Mivel csak 19 dkg zapehelylisztem volt, a maradék egy dekát zabpehellyel pótoltam.) Belemorzsoljuk a margarint. Mélyedést készítünk benne, és beleöntjük a tojásos sütőtököt. Jól összedolgozzuk. Belekeverjük a lereszelt csokit is. Fél órát pihentetjük, majd kis halmokat rakunk egy margarinozott tepsibe. A sütőt 200 fokra előmelegítjük, és kisütjük. 

Hasonló recept birsalmával .

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a recept, de én mellőzném a margarint, és a mikrót, ha már jót akarunk magunknak. A mikró kipusztít minden éltető elemet a sütőtökből, a margarin helyett inkább a vajat használom.

    VálaszTörlés
  2. Sokkal tovább kell sütni, mint mikrózni. Az is kiöl mindent. Én is vajat szoktam általában. Most nem.

    VálaszTörlés