2018. január 4., csütörtök

Téli hangulat torta

 Ezt a tortát Noémi (18 éves) készítette.  Lehetne mondani, hogy alma nem esik messze a fájától, de én ennyi idős koromban egyáltalán nem sütöttem, ő meg jobb piskótát süt, mint én. Sokáig szabódott,  nem akarta posztolni, mert nem volt megelégedve, de nagy nehezen rábeszéltük. Már indíthatna egy blogot ő is, mert én csak lefölözöm a hasznot, de azt mondja, hogy nem ér rá. 
A nagy családi karácsonyra készült a mű, ahol 28 fő tartozott megjelenni, és csak néhányan hiányoztak. Férjem nővérééknél voltunk most. 3 lánya, családjaik, mama, 7 gyerekünk, egy unoka és egy vőlegény. Többen főzünk ilyenkor, hogy a háziasszonynak ne kelljen megszakadnia. Én töltött káposztát szoktam vinni, de leszavaztak, mert olyan közel voltunk még karácsonyhoz, hogy mindenki unta már. Így Thakaró pecsenyével járultam hozzá az össznépi élelmezéshez, és megsütöttem életem első zserbóját, de nem hozom, mert nem lett szép, fényes a teteje. Majd a következőt. Innivalót, savanyúságot is vittünk persze. Sógornőm egy fenséges húslevest főzött, sülteket, sütiket készített, de megállapítottuk, hogy majdnem teljesen feleslegesen fáradtunk, mert szinte mindenki Pannika húsos palacsintáját kérte. Már 3 kg csirkemellet dolgoz fel hozzá, de még így is kevés. Fogyott azért más is, de évről-évre ez a sláger.
Akkor jöjjenek a torta hozzávalói!
6 tojásos piskóta,
2 csomag tejszínízű pudingpor
6 dl tej
cukor
10 dkg margarin
cukrozott narancshéj
fehércsoki
 Elkészítés:
A tortát a szokott módon megsütötte, de a lisztbe kevert egy csomag sütőport. Ettől akkora lett, mintha legalább 8 tojásos lenne.  Három lapba vágta, és megtöltötte a lekvárral. A krémhez a pudingot megfőzte, kicsit hűtötte, és belekeverte a margarint. befedte vele a tortát, fehércsoki darabokkal és cukrozott narancshéjjal díszített.

5 megjegyzés:

  1. Ügyes a leányzó, de hát volt kitől tanulnia :-)

    VálaszTörlés
  2. Szép nagy családi karácsonyotok lehetett, biztos nagyon jó volt. Ennyien be sem férnének hozzánk :-)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a lányodnak, ínycsiklandozó a torta!Mondd meg neki!:)
    Nálunk is az a szokás,hogy valamit mindenki készít,hogy a háziasszony is jól érezhesse magát.

    VálaszTörlés