2017. december 4., hétfő

Almás krémes torta karácsonyra

 Az almás krémes torta már szerepel a blogon. A cukrozott gyümölccsel ünnepibb lett, de ugyan olyan finom, és főleg gyorsan elkészül.

A recept kisebb változtatásokkal:
Hozzávalók:
 50 dkg reszelt alma
cukor, fahéj, citromlé ízlés szerint
2 vaníliás pudingpor
2 csomag babapiskóta
2 dl tejszín vagyhulala

Elkészítés:
Az almát 1 dl vízben puhára főzzük, majd tetszés szerint ízesítjük. Én télire eltett reszelt almát használtam, és most csak fél kg-t. Nem főztem meg előre csak a pudinggal. Ehhez 2.5 dl vízben elkeverjük a pudingporokat, és az ízesített almával sűrűre főzzük. A babapiskótával kirakunk egy nagy kapcsos tortaformát, majd a forró almakrém felét rásimítjuk. Még egy sor babapiskóta és a maradék almakrém kerül a tetejére. A tejszínt (most hulala) felverve rásimítjuk. Egy éjszakára hideg helyre tesszük, majd díszítjük. Habkönnyű!





Bibliás elmélkedés:
A közhiedelemmel ellentétben advent nem a karácsony várását jelenti, hanem Jézus második eljövetelét. Először eljött a világba, mint kis csecsemő feladva egyenlőségét Istennel. Sokszor elfelejtjük, hogy ez a kisbaba aztán felnőtt, megkezdte a szolgálatát, majd meghalt a bűneinkért. Feltámadt és él, erre emlékezünk húsvétkor. "Felment a mennybe, és onnan jön el ítélni élőket és holtakat." - mondjuk az apostoli hitvallásban minden keresztény felekezettel. Adventkor ezt az eljövetelt várjuk. Persze nem lenne jó, ha csak ilyenkor jutna az eszünkbe, hiszen mindig készen kell lenni. De mit jelent készen lenni a Vele való találkozásra? Nagyon jó fogalmaz ez az ének: "Boldogság, béke arra vár, ki most a keskeny úton jár." Készen lenni=a keskeny úton járni. Mindannyian a széles útra születünk, a mennyországon kívül. Isten folyamatosan hívogat az Ő oldalára. 
Meg lehet hallani a szavát egy istentiszteleten, bibliaolvasás közben, de személyes beszélgetésben is, amit bizonyságtételnek neveznek. "Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve,és én nyugalmat adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugodtok a ti lelketekben. Mert azt én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű." 

Ady Endre:
Az Úr érkezése
Mikor elhagytak,
Mikor a lelkem roskadozva vittem,
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten.

Nem harsonával,
Hanem jött néma, igaz öleléssel,
Nem jött szép, tüzes nappalon
De háborus éjjel.

És megvakultak
Hiú szemeim. Meghalt ifjuságom,
De őt, a fényest, nagyszerűt,
Mindörökre látom.
Aki igent mond a hívásra, az a keskeny útra kerül, ahol Jézus mutatja az irányt, hogy merre kell és merre nem szabad menni. A Biblia szerint lesz egy olyan idő, amikor visszatér, és magához veszi az Övéit még életükben. Ez lenne az advent jelentése eredetileg. A négy hét a lelki megtisztulás ideje. Szeretnénk, ha nemcsak az ajándékozásról szólna az ünnep, hanem a szeretetről, egymásra figyelésről, bűnbánatról. Megbocsátunk azoknak, akik megbántottak, bocsánatot kérünk azoktól, akiket mi bántottunk meg. 


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és igen finom tortát készítettél! Mostanában én is előnyben részesítem a sütés nélküli édességeket!

    VálaszTörlés
  2. Sok előnyük van, az biztos.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a karácsonyi tortád, finom lehetett a fahéjas almával!
    Nézz majd be hozzám, megszületett a játékom eredményhirdetése :-)
    http://katalin-konyha.blogspot.hu/2017/12/a-hazai-mindig-jobb-cimu-blogjatekom.html

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, már jártam ott. Nagyon aranyos vagy.

    VálaszTörlés