2017. december 19., kedd

Paprikás krumpli

Közeledik a karácsony, de még nincs itt. A munkás hétköznapokon tökéletesen megfelelőek a szokott receptek. Én például hetente, kéthetente főzök paprikás krumplit. Nagyon szeretjük. Anyósomtól tanultam a nokedlis változatot, sőt, ő még petrezselyem zöldet is tett bele. Általában csak valamilyen egyszerű virslit vagy kolbászfélét főzök bele, bár szerintem a nokedli miatt hús nélkül is kiváló lenne. A férjemnek viszont más a véleménye. Most füstlivel készült, mert itthon van az egyszem fiunk, és ő így szereti. Főztem is egy nagy lábossal, már alig van belőle.  

Hozzávalók:
1.5 kg krumpli
1 nagy vagy 2 közepes hagyma
olaj
1 púpozott evőkanál őrölt piros paprika
(zöld paprika, paradicsom)
2 tojásból nokedli
füstli

Elkészítés:
A hagymát megtisztítjuk, kockára vágjuk, és olajon megdinszteljük. Lehúzzuk a tűzről, és hozzáadjuk a paprikát, felöntjük két nagy pohár vízzel. Kicsit főzzük csak így magában, hogy a hagyma könnyebben szétfőjön, majd beletesszük a hasábokra vágott krumplit. Most volt fagyasztott paprikám, tettem bele egy szeletet, és a pirosodó paradicsomokból is egy kisebbet. Sózzuk, és időnként megkeverve puhára főzzük. Közben kifőzzük a nokedlit egy másik edényben, amikor már majdnem kész, hozzáadjuk és a virslit (füstlit stb) is.  Kicsit együtt rotyogtatjuk, és tálaljuk. 
Mi bő lével szeretjük, ezért mély tányérból esszük. 
Kicsit durvára őrölt, házi paprikám volt.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük. A mi családunkban a krumplis tészta- paprikás krumpli beleszaggatva a nokedli.Ha elmegyek a lányomhoz és kérdezem mit főzzek nekik biztos hogy a krumplis tésztát mondja mert az olyan jó:-)) Természetesen ha ilyet csinálok akkor kolbász nincs benne, de azt is szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem értem pontosan. A krumplis tészta az nálatok a paprikás krumpli?

      Törlés
  2. Család nagy kedvence a paprikás krumpli,nyáron és télen is!!!

    VálaszTörlés