2017. február 18., szombat

Buborékkenyér kolbászkrémmel


Itt láttam ezt a kenyeret, és kis változtatással elkészítettem tegnapelőtt.

Hozzávalók:
-a tésztához:
15 dkg búzaliszt
30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
2 dkg friss élesztő
3 evőkanál olívaolaj 
2 kávéskanál só
1 csipet cukor
2,5 dl víz

-a kolbászkrémhez:
2 evőkanál vaj
2 evőkanál olívaolaj
10 dkg házi kolbász szétmorzsolva
2 gerezd zúzott fokhagyma
őrölt bors
1 evőkanál friss kakukkfű
reszelt sajt
Elkészítés:
A liszteket összekeverjük, hozzáadjuk az olívaolajat, a sót, az élesztőt, a cukrot, a vizet, és rugalmas tésztát dagasztunk belőle. Az eredeti receptben  teljes kiőrlésűből csak 15 dkg, de tönkölyliszt szerepelt. Én teljes kiőrlésű búzalisztet használtam, és ennyi vízzel galuskatészta lett belőle. Hozzáadtam hát még 15 dkg teljes kiőrlésű lisztet, megdupláztam az élesztő és a só mennyiségét, és 1 evőkanállal több olajat tettem hozzá. 1 órát hagyjuk kelni egy tálban, addig elkészítjük a kolbászkrémet.
Az olaj és vaj keverékén zsírjára sütjük a kolbászt, hozzáadjuk a fokhagymát és a fűszereket. A megkelt tésztát átgyúrjuk, majd gombócokat formázunk belőle, és egy olajozott vaslábasba tesszük. Rákenjük a kolbászkrémet, megforgatjuk benne, megszórjuk a sajttal, duplájára kelesztjük, és előmelegített sütőben 200 fokon kb 20 perc alatt készre sütjük. Az eredeti recept sajtkrémet javasolt hozzá, mi csak így ettük. Hidegen, melegen egyformán finom.




4 megjegyzés: