2023. szeptember 5., kedd

Őszies csirkecomb félfilé

 

Az egész dolog a kakukkfüves almás pitével kezdődött, amiről a Kőszeghyné Raczkó Zsuzsannával készített riportomban olvastam. Elém jött valamiért, és kicsit rácsodálkoztam, hogy kakukkfűvel ízesíti az almás pitét. Süteményben nem akartam használni, így ezeket a combokat vettem hozzá. Sajnos csak szárított volt, így nem adta ki azt az ízt, amire vártam, de azért volt egy kis szokatlan, de kellemes aromája. Eredeti címe:Töltött, filézett csirkecomb kakukkfüves almamártással.
Hozzávalók:
3 csirkecomb
só, bors
reszelt sajt
-almamártás:
2 alma
1 lila hagyma
olaj
mokkáskanál kakukkfű
só, bors
-köret:
lila hagyma, krumpli, zöldbab, reszelt zöldség
Elkészítés:


Az egyik almát lereszeljük, a másikat kis kockákra vágjuk. A lila hagymát is kis kockákra vágjuk, és kicsit megpároljuk az olajon. Utána hozzáadjuk az almát, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk kakukkfűvel, és tovább sütjük, amíg elfövi a levét.  A csirkecombokat enyhén besózzuk, és a felső részükből kiemeljük a csontot. A helyére almapürét töltünk, és megpróbáljuk hústűvel lezárni. Nekem nem sikerült, de egyébként sem akartam mindjárt sütőbe tenni, mert akkor éppen kánikula volt. Becsomagoltam hát őket alufóliába, és egy kis vizet öntve alá, lassú tűzön gőzöltem mintegy fél óráig.
Közben néhány krumplit sós vízben felforralunk, hogy kicsit megpuhuljanak, és egy olajozott tepsibe rakosgatjuk őket néhány feldarabolt lila hagymával. Sózzuk, borsozzuk, ráfektetjük a combokat, forró sütőben összepirítjuk, majd a végén megszórjuk reszelt sajttal.Az almapüréből sok kimarad,

ezt külön kínáljuk hozzá. Volt egy kevés zöldbabom, megpuhítottam reszelt zöldséges vízben köretnek. 

Nem látszik túl jól a csont nélküliség, de azért el lehet képzelni. Végig lehet szeletelni a felső combot.


2 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom volt a sülted, különleges. Az almaszószhoz kicsit szokatlan, de biztos jó volt.
    A kakukkfüvet mi is nagyon szeretjük, de csak pizzát, spagettit és más olaszos ételeket fűszerezek vele, és sült húsokra is mindig szoktam tenni. Van egy szép kis bokrunk az erkélyen, így mindig van friss kakukkfüvünk 😊.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta finom lehetett ! Eléggé karakteres íze van a kakukkfűnek különböző fűszer keverékekhez szoktam tenni belőle kicsit.

    VálaszTörlés