2023. szeptember 12., kedd

Zserbó tk lisztekkel. Tej-tojás-hozzáadott cukormentes

 

Már van néhány diétás zserbó a blogon, de most újfajtát készítettem. Ebből sem ehettünk kettőnél többet, de ennek is örültünk. Nagyon finom lett, mindenkinek ajánlom, aki egy kicsit egészségesebben szeretne étkezni. Nagyon élveztem a készítését is, most jobban eltaláltam a tészta állagát, szépen lehetett nyújtani.

Hozzávalók:


-tészta:
20 dkg zabpehelyliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
fél csomag sütőpor
1 csipet só
1 evőkanál 1:4 édesítő
1 csomag reszelt citromhéj
20 dkg margarin
-
1 teáskanál útifűmaghéj
-töltelék:
20 dkg dió
3,5 dl diétás sárgabaracklekvár
-tetejére:
3 evőkanál víz
3 evőkanál kakaó
3 dkg margarin
1 teáskanál 1:4 édesítő
Elkészítés:
Az útifűmaghéjat 80 ml vízben elkeverjük. A tésztához a többi száraz anyagot habverővel összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint, és beledolgozzuk a megkocsonyásodott útifűmaghéjat is.

Cipóvá gyúrjuk, majd 15 percet pihentetjük.

Négyfelé osztjuk, kis téglalapot formázunk belőlük, és egy kis tepsi méretűre (20x28 cm) kinyújtjuk őket. Az elsőt ráfektetjük a tepsi aljára, megkenjük a lekvár harmadával, rászórjuk a dió harmadát, és következik a második lap. Mindegyikkel így járunk el, majd az utolsót villával megszurkáljuk, vízzel megkenjük, és 200 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Rácson kihűtjük, megfordítjuk.

A kakaót a vízzel felforraljuk, hozzáadjuk az édesítőt, és elkeverjük a margarinnal. Rásimítjuk a süteményre.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép szeletek és finom egészséges ! Már nagyon profi vagy a diétás sütik készítésében , váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Olyan szép lett a máz a tetején! Szeretem a zserbót... <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy szépnek látod. Én kicsit ügyetlenkedtem vele.

      Törlés