2021. szeptember 30., csütörtök

Csirkesaláta szarvasgombás Mixittel

 

Már van egy finom joghurt torta a blogon Mixit liofilizált gyümölcskeverékkel. Most egy sós Mixit terméket próbáltam ki. Nagyon ajánlom, hogy keressék, és próbálják ki. A mixit.hu weboldalon rendelhetőek. 

Ez a recept nagyon egyszerű, mert kész salátakeveréket vettem. Egy szelet csirkemellet sóztam, borsoztam, és kis olajon megpirítottam. Utána csak össze kellett keverni a zöldségekkel és a szarvasgombás kesudióval. Egy kör tökmagolajjal ízesítettem, és már ettük is. Aki szereti a szarvasgombát, az bizonyára nagyon fog örülne annak, hogy már így is megkóstolhatja. Én még soha nem ettem ezelőtt, de nagyon ízlett.



Bibliás elmélkedés:
A Mixit termékeket Csehországból importáljuk. Két lelkes fiatalember indította el a vállalkozást. Életrajzukat itt lehet olvasni.  Szép, nagy kultúrájú ország. Bohémia néven már Shakespeare is megemlékezik róluk. Még gimi után jártunk Prágában osztálytársakkal. Hét éve pedig áthaladtunk rajta, amikor fiunkat hoztuk haza Németországból. 

Ennek ellenére kevesen tudok Csehországról. Persze megvan a Skoda, a Svejk, vagy Az én kis falum. Főzős szempontból a talkedli, a knédli vagy a jó sör ugrik be. Van azonban még egy nagyon érdekes információ a csehekről, ami témába vág: a világ egyik legkevésbé vallásos népe. Pedig két nagy hívő közösséget is adott a világnak: a huszitákat és a Cseh testvéreket. Úgy látszik azonban, hogy az évszázadok múlásával és a Habsburg elnyomás nagy foka miatt ezek a mozgalmak nem tudtak  nagy hatást kifejteni. Viszont szép énekek maradtak fenn a Cseh testvérektől, melyek közül néhányat megtaláltam egy református ifjúsági énekeskönyvben.

Jézus, téged kereslek, békességre vágyva.
Űzött, hajszolt életem látod, milyen árva!
Engedj közel magadhoz, szólj hozzám szelíden,
Igéd áldott vigasza csöndesítse szívem!

Jézus, téged kereslek, mikor bűnöm éget,
Meddő gyötrődésemnek csak te vethetsz véget.
Oldozzál fel igéddel, mikor szívem vádol,
Ments ki bocsánatoddal ördög hatalmából!

Jézus, téged kereslek, erőt, áldást kérve:
Felebarátaimnak ne legyek terhére!
Tőled való örömöm hadd ragyogjon másra:
legyek minden embernek gyámolító társa!
..........
Ó, Jézus, amikor sokan
Nem járnak többé teveled,
Adj erőt, hogy keresztedet
Felvegyük hittel, boldogan.

Ó, Jézus, tövises az út,
Nézd, elveszünk a cél előtt!
De új elszánást, új erőt
Ád a te töviskoszorúd.

Ó, Jézus, oly sötét az éj!
Mindhalálig hűségesen,
Nem lankadva egy percre sem,
Őrt állni, kérünk, te segélj:

Ó, Jézus, terhed nem nehéz, 
És gyönyörű a te igád,
Míg boldog szemünk téged lát,
És csak a te nyomodba néz.

Ó, Jézus, húsvét fénye kel
Túl síron, gyászon éjjelen,
És aki győzött idelenn,
Fenn örök himnuszt énekel. 

XVI.század

2 megjegyzés:

  1. Én sem ettem még szarvasgombát, szívesen megkóstolnám így. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tudom, hogy nagyon ritka. Talán disznókkal vagy kutyákkal keresik az erdőben, a föld alól kell kitúrni.

      Törlés