2021. szeptember 19., vasárnap

Szilvás-morzsás sütemény

 



Legutóbb kereszteléskor gyűlt össze a család, most megint találtunk okot az evésre: Noémi külföldre készül, elbúcsúztatjuk egy időre. Mivel azonban a lakásunk kicsi ennyi ember befogadására, a telekmeg még nagyon le van pusztulva, a barátnőmék pincéjét kértük kölcsön. Szívesen ideadták. Nyugodtan használhattunk volna mindent, de én úgy gondoltam, hogy inkább nem, és otthonról vittük még a szalvétát is. Aztán itthon mosogattam. Szép időnk volt, de azért már estefelé hűvösödött az idő, így bent vacsoráztunk. Gyönyörű pincesorunk van. Itt már bemutattam egy kicsit a pirított malacfüles bejegyzésben. Most nem kirándultunk, csak jókat beszélgettünk. Sajnos most Évi hiányzott, szinte 
lehetetlen összeszedni a családot.
Csirkecombokat sütöttem és sárgarépás hajdinát köretnek. Ugyanaz, mint a sárgarépás köles, csak olajjal, nem szalonnával. Héjában főtt krumpli, rizs volt még az általunk készített étel. A gyerekek meg hoztak még sütőtök salátát, vegyes zöldségsalátát, töltött gombát, barna rizst, kovászos kenyeret. Remélem, nem hagytam ki semmit.
Kétféle süteménnyel készültem. Az egyik ez a finom szilvás volt. Nagyon szeretem a gyümölcsös sütiket, de ebből most megint nem ettem, mert a gyerekek kedvéért cukorral készült. Ha csak a szűk családnak sütök, akkor használhatok édesítőt, de a többség nem szereti. Annyi baj legyen!.A sok finom köret kárpótolt.

Hozzávalók:
-tészta:
40 dkg finomliszt

15 dkg porcukor
fél csomag sütőpor
mokkáskanál őrölt fahéj
fél mokkáskanál kardamom
1 tojás
20 dkg vaj
5 dkg margarin

-töltelék:
1 kg szilva
2 evőkanál barna cukor
egy teáskanál vaníliaaroma
két evőkanál burgonyakeményítő
-tetejére 
5 dkg mandula


Elkészítés:
A piteformát kibéleljük sütőpapírral. A szilvát kimagozzuk, ketté-és ha nagy, akkor négyfelé vágjuk. Összekeverjük a barna cukorral, keményítővel, aromával. Állni hagyjuk, amíg a többi elkészül. A tésztához való száraz anyagokat összekeverjük, majd elmorzsoljuk benne a felkockázott vajat és margarint, és hozzáadjuk a tojást is. Nem volt elég vajam, ezért használtam margarint is. Egynemű tésztává gyúrjuk. A felét hűtőbe tesszük. A másik felét a tepsibe nyomkodjuk, és 200 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük, amíg szép világosbarna színt kap. Kivesszük a sütőből, de nem kapcsoljuk ki, hanem ráhalmozzuk a lecsepegtetett szilvát, és rámorzsoljuk a többi tésztát. Rászórjuk a mandulát. lejjebb kapcsoljuk a sütőt kb 170 fokra, és 40-50 percig sütjük, hogy a teteje is szépen megpiruljon. Alaprecept innen kis változtatásokkal. 

Ima a hét kezdéséhez Varga Szilárdtól:
Mennyei Szent Isten, gondviselő jó Atyám
Ez új hét kezdetén kérlek vigyázz énreám.
Add hogy a gondok és próbák elkerüljenek,
Add hogy a munkáim, a terveim sikerüljenek.
Add hogy a borús napok ellenére
Szívembe öröm költözzön és béke.
Adj türelmet az emberekhez s a napokhoz,
És minden kihíváshoz mit ez új hét hoz.
..........
folytatáshoz kattintson ide:

4 megjegyzés:

  1. Lányodnak sok szerencsét kívánok, találja meg a számítását és vigyázzon magára! Kellemes összejöveteletek volt ismét sok finomsággal!

    VálaszTörlés
  2. Finom sütivel készültél a családi összejövetelre, és a többi ennivaló is finom és bőséges lehetett!
    Noéminek sok sikert kívánok a külföldi útazáshoz és kellemes, szerencsés kintlétet!

    VálaszTörlés
  3. Sok szerencsét a lányodnak! Minden nagyon finom lehetett! :) Ez a süti is csodás! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kedves szavakat! Mi tagadás, én félek egy kicsit, de bízom abban, hogy Isten vigyáz rá.

    VálaszTörlés