2019. április 16., kedd

Sárgaborsó főzelék

Főzelék nincs más nemzet konyháján. Esznek zöldséget, de nem így készítik. Egyes "szakértők" óva intenek a rántástól, mint az elhízás egyik okozójától. Mi azonban továbbra is be fogjuk rántani a főzelékeket, mert a főtt, párolt zöldség attól főzelék és nem valamiféle saláta. Nem hiszem, hogy egy evőkanál liszt miatt össze kellene ülnie a WHO-nak. Úgy vettem észre, hogy a magyar konyha nem éppen divatos, kitalálták róla, hogy nem egészséges. Olvastam egy gasztróújságban, hogy ha egészségesebb ételt akarunk főzni, mint a gulyásleves, akkor készítsünk olasz pásztorpitét. 
MI BAJUK LEHET A GULYÁSSAL?  Aki eszik húst, az eszik sertés vagy marhahúst is. A háziasszonyos gulyásban ráadásul sok a zöldség is. Nem tudom, hogy milyen az olasz pásztorpite, de a magyar gulyás mindenben megfelel a modern gasztronómiai kívánalmaknak. Persze lehet zsíros húsból is főzni, akkor más a helyzet.
Szóval itt a főzelékem, és nem adom!
Hozzávalók:
20 dkg sárgaborsó
két kis darab füstölt szalonnabőr
(só)
2-3 babérlevél
1 evőkanál paprikás rántás
(1 evőkanál reszelt zöldség)

Elkészítés:
A borsót előző nap beáztatjuk. Leöntjük a vizet, majd annyi vízben tesszük fel főni, hogy bőven ellepje. Valószínűleg pont eltaláltuk. Fűszerezzük, és puhára főzzük, majd berántjuk.  Nálam mindig van egy kis fehér és piros rántás. A só függ a szalonnabőr ízétől, és attól, hogy tettünk-e bele reszelt zöldséget. Alapból nem kell, de én szeretem. A lencsefőzeléket is így főzöm néha.

Feltétnek itt a szalonnát sütöttem ki rá, aminek a bőrét belefőztem, de illik hozzá a fasírt, a tükörtojás, natúr szelet is. magában egy szelet kenyérrel is tápláló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése